Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#1186568
wetterstrom skrev:när är det tänkt att visa den , frankfurtmässan i sep? roligt att veta vad den kommer kosta om det blir hyffsat pris lr som xc60 som är 100 lök dyrare än förra så hamnar ju xc40 över 300 och lätt över 400 isåfall med lite utrustning ,
Vecka 38 sa dom till mig när jag var på fabriken i Torslanda. Kan ju dock ha ändrats.
Första leverans vecka 5.
av dfa
#1186582
W.A.P.E. skrev:
dfa skrev:bild från swedespeed

//uploads.tapatalk-cdn.com/2017072 ... 29bf75.png
Såg den med, officiell bild?
Bra fråga, men tycker att den ser tillräckligt lik ut 40.1 för att kunna vara det.
Vi får nog snart reda på det hoppas jag. Har varit dåligt med bilder på XC40 så lite läckor eller teasers strax innan premiären borde dyka upp.

Angående priser så tror (hoppas) jag att billigaste varianten måste börja på runt 250, kanske lite över typ 260-270
Men vi får se om alla motoralternativ finns med från start.
#1188025
GT-mannen skrev:En liten teaser.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... -i-fortid/

/Håkan
Blir nog en trevlig bil:)

Lite synd att de verkligen skriver att bilden läckt ut när den så uppenbart medvetet "läckt" ut för att skapa en hipe :)
av Calva14
#1188782
Rätt nyfiken nu på att få veta mått, pris, styling och motoralternativ. Vi funderar på något i denna storleken istället för XC60/X3/GLC etc. Den måste ju dock fortfarande vara tillräckligt stor så just nu går GLA bort, lutar nu åt antingen X1 eller nya E-pace. Måste avvakta denna och få möjligheten att känna på jaggan. Jaggan känns ju såklart som ett roligare alternativ men.....
av oykkh
#1189174
Den lär ha liknande mått som systermodellen Lynk&co 01! Ca 4,5 meter lång. Som en vw tiguan.. hoppas nya T5 Twin Engine plug in kommer till den från start, sen lär den väl komma i ren elbil oxå efter ett tag.


Skickat från min iPad med Tapatalk
av Calva14
#1189791
Spännande, då kan man väl se den i Kungsan veckan därpå. Sen saknas bara en E-pace hos handlarna så man får titta och känna på den också.
#1189797
E-pace är riktigt läcker, en sån hade jag definitivt kunnat tänka mig.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 39

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]