Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av dfa
#1184961
Derank skrev:350k startar den på.

Får se vad det blir här hemma.
Nä om du kollar på bilden så är priset( 32.935 GBP) för XC60n och inte för XC40.
XC40 måste börja på en bra bit under 300 tusen med den minsta motorn för att kunna konkurrera med ex. Audi Q2 som du kan få från 250 tusen
#1186426
Då så mina damer o herrar - var det igång!
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... mpakta-suv

https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... materials7

Någon som är sugen på ex. röd klädsel? :)





Med dussintals möjliga exteriör- och interiörfärgkombinationer står individens valmöjligheter i centrum för nya färgstarka Volvo XC40, Volvo Cars första bil i segmentet kompakta premium-SUV:ar.

Den efterlängtade XC40, som premiärvisas inom kort, är en unik bil för den utåtriktade föraren. Lanseringen av XC40 gör att Volvo kan erbjuda ett komplett SUV-modellprogram.

Med XC40 tar sig Volvo Cars in på nya områden, och man har gett sina designers fria händer att skapa en bil som tillför en puls, individualitet och lekfullhet som tidigare har saknats i segmentet kompakta premium-SUV:ar.

– Vi ville att XC40 skulle vara en helt ny, kreativ och unik modell i Volvos modellprogram. En bil som gör att ägaren kan visa sin personlighet även på garageuppfarten. XC40-förarna är intresserade av mode, design och populärkultur och lever ofta i stora, pulserande städer. De vill ha en bil som speglar deras personlighet. XC40 är den bilen, säger Thomas Ingenlath, designchef på Volvo Cars.

XC40 erbjuder en bredare och mer lekfull färgpalett, vilket gör den till den mest uttrycksfulla modellen i Volvos modellprogram. Bilen speglar den utåtriktade personligheten hos de som kör den.

– Våra kundundersökningar visade tydligt att vi med XC40 och för det här segmentet behövde kunna erbjuda ännu fler färger och material än vi vanligtvis gör. Eftersom Volvo Cars aldrig tidigare har designat en bil som XC40 kunde vi börja med ett tomt blad och ge den energi och lekfullhet, tillägger Robin Page, Senior Vice President Design på Volvo Cars.

Gatumode, stadsarkitektur, exklusiva designervaror och populärkultur fungerade alla som inspirationskällor när Volvos designteam valde material, mönster och färger till nya XC40.

– När vi skulle välja färger och material till XC40 hämtade vi inspiration från många olika källor. Vi blandade dem och satte ihop dem igen till en helhet. Det som vi har skapat är en bil med attityd som känns helt ny, intensiv och med fina väghållningsegenskaper, säger Ebba Maria Thunberg, Vice President Colour & Materials på Volvo Cars.

På utsidan ger det breda urvalet av möjliga färgkombinationer – från solida, monokromatiska färger till tvåfärgskombinationer i vibrerande färger – stora möjligheter att sätta sin personliga prägel på bilen. Samtidigt förmedlar interiöralternativen en premiumkänsla kombinerat med ett ungdomligt uttryck.

Exempel på de nya interiörfärgerna i XC40 är den varma mattfärgen Lava Orange, klädseln Oxide Red samt en rad nya, unika dekorlister och material med designer som hämtar inspiration från stadsarkitektur och kartografi. Naturliga, filtbaserade mattor, takhimlar och dörrinlägg ger bilen en modern känsla.

– Vår dekorlistnivå Momentum är den mest modeinriktade i programmet, med intensiva exteriörfärgkombinationer, medan nivåerna R-Design och Inscription ger en mer dynamisk premiumkänsla, tillägger Ebba Maria Thunberg.
#1186463
Måste ju erkänna att jag är ruggigt svag för den där oxblodsinredningen som fanns i V70. Jösses så läcker.
#1186471
grillchips skrev:Måste ju erkänna att jag är ruggigt svag för den där oxblodsinredningen som fanns i V70. Jösses så läcker.
Mmm faktiskt. Hade en 740 med oxblodsfärgat halvskinn och är svag för det sen dess.

Jag tror att det här antingen blir jäkligt läckert eller så kommer det att bli som många bilar från Citroen eller Toyota, dvs jäkligt konstigt och med kort livslängd designmässigt. Har svårt att se något mellanting.
#1186510
wetterstrom skrev:nu vet jag inte om jag sätt den inredningen men jag är väl en av få kanske som gillar den bruna i s60/v70 r som dom hade förr
Den orangebruna? Också riktigt läcker.

Svart och grått kan ju gå och dra något gammalt över sig generellt :-P
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 39
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]