Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1193632
poseidon skrev:Mynt? Tänker de skicka bilen tillbaks till 1900-talet?
I andra delar av världen är man inte i närheten av vara kontantfria på samma sätt som vi numera är Sverige...även askkoppar i bilar används flitigt här och var..

/Thomas
#1193653
Räcker ju att åka till Tyskland så klarar man sig inte utan kontanter. Längre söderut blir det lustigt nog bättre igen..

Även I övrigt högteknologiska länder som japan är nästan helt kontantbaserade.
av Lövet
#1193663
Minns fortfarande när jag försökte handla med kort på Lidl
- Mastercard? Nein!
- Amex? Nein!
- Visa? Nein!

Sen hade jag inte fler kort. Tydligen var det enbart något eget tyskt kreditkort de accepterade. På Lidl, en av tysklands största matkedjor...

I spanien däremot kan du betala med kort i minsta kiosk. Alla taxi osv tar det.
av Mikeys
#1193689
Det är bara att titta på bensinmackarna. I Danmark t.ex tas en kreditkortsavgift på många automatstationer om 1-2 % om man ska betala med kort, så många står och matar maskinen med sedlar för att sedan tanka. Ser klart lustigt ut med svenska ögon sett. I Tyskland har jag ö.h.t. aldrig kunnat tanka på kort, utan där verkar nästan varenda lilla mack i de minsta av hålorna vara bemannade utan kortläsare.
Användarvisningsbild
av joel80
#1193737
Jag har slutat betala med kort. Jag använder numera mobilen överallt.

Samsung Pay FTW! :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1193819
poseidon skrev:Mynt? Tänker de skicka bilen tillbaks till 1900-talet?
Bilen är ju tänk att säljas i andra länder än Sverige.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1195279
Håller med! Ser bra ut uppifrån i alla fall.. :)

Hoppas att den kommer i ren el... Hade varit kanon.. Eller i alla fall 10 mils räckvidd.. Är kanske att hoppas för mycket.. Men men..
av oykkh
#1195296
Ilduce77 skrev:Håller med! Ser bra ut uppifrån i alla fall.. :)

Hoppas att den kommer i ren el... Hade varit kanon.. Eller i alla fall 10 mils räckvidd.. Är kanske att hoppas för mycket.. Men men..
Den kommer väl först i plug in hybrid med nya T5 twin engine. Sen tror jag även xc40 kommer som ren elbil om ett par år. Blir nog en av dom 5 elbilar som volvo ska ta fram mellan 2019-2021.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 39
Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]

@Officefb , Enklast är väl att kö[…]