Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavB
#1199113
Går att bygga ihop på "Bygg din Volvo" nu.

EDIT: Såg att jag var sen på den pucken :)
av oykkh
#1199115
GustavB skrev:Går att bygga ihop på "Bygg din Volvo" nu.

EDIT: Såg att jag var sen på den pucken :)
Inte plug in hybriden va? Läste 2019 på den

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
#1199116
Ilduce77 skrev:Jag har också förstått det som att T5 Twin engine skulle lanseras tillsammans med xc40. Det vore väl ett perfekt tillfälle att göra reklam för sin nya motor när man lanserar en helt ny modell, än att vänta ett år tills hypen lagt sig och då komma med en ny motor, när folk slutat vända sig efter bilen och nyhetsintresset svalnat.

Jag sätter en tjuga på att motorn lanseras tillsammans med bilen. Någon som sätter emot? :) jag har swish...

Derank kanske? Du verkar ha inside information. :) men jag chansar och sätter trots allt min tjuga på direktlansering.

Om man kollar på växelspaken, så är den av samma modell som på T8:an i xc60 och Xc90.

Någon av er som vet om den ska komma med awd? Man kan väl annars gissa att det står awd eller Twin engine på det lilla märket bredvid R-design märket på bakluckan.

Sen saknar den väl ett läge, B, på växelspaken jämfört med xc60 och Xc90 och ingen lucka att ladda i.

Kanske är deras nya mildhybrid?

Hoppas ändå på TE..

Spännande.. :D
Mitt swish-nummer är 070.... :)
av Anmg
#1199121
Tyckte den kändes riktigt bra, tills ja såg priset... glöm det :)
Som andra skrev så känns det som dom la sig 50-100k över vad jag förväntade mig.

Va kommer då nya V60/V60CC kosta om dom prissätter såhär.
#1199123
Den som ändå visste det...

När V90 kom med högt pris så antog jag att 60-serien skulle kosta "normal-mycket", när XC60 sedan kom och fortfarande kostade mycket (men dessutom saknade Pilot-assist som standard) så föll mitt hopp på XC40. Nu vet jag inte om jag ens vågar hoppas längre.

Nog förstår jag att Volvobilar kostar mer än exempelvis KIA och Toyota, men att en kompakt-suv utan hybrid eller eldrift har ett introduktionspris på 400 000 kan jag inte riktigt förstå, speciellt inte när man säger sig rikta in bilen mot "unga människor".
av Lövet
#1199128
Som vanligt, sitt still i båten. Alla nya Volvo kostar mycket under första året. Det är för att mjölka ur de som ska ha det senaste oavsett kostnad. År 2-3 kommer kampanjerna och priset hamnar i nivå med, eller något under, de tyska konkurrenterna. Är ju bara att kolla på V90 exempelvis.
av dfa
#1199131
oykkh skrev:Frågan är när Twin Engine kommer? Till bilsalongen i Genève i mars 2018? I samband med nya v60?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Den måste ju komma med direkt i övergången till MY19, dvs bli officiell runt Mars nästa år.
För de vore ju nästan pinsamt för Volvo att en ha *någon* billigare hybrid förutom T8 beställningsbar som MY19 när man skryter så mycket om
sin elektifieringsstrategi....

Besviken på att T5 TE inte finns med och generellt på prissättningen på XC40. Siktar in mig på en T3:a MY19 :roll:
#1199133
Saxat från vi bilägare: Omkring årsskiftet presenteras modellår 2019, då kommer fler motorer med både framhjuls- och fyrhjulsdrift. Dessutom lanseras också Volvos nya trecylindriga motor. Bensinarna T4 AWD och T4 FWD har 190 hästkrafter och T3 FWD har 156 hästkrafter. Dieselversionerna som läggs till är 150-hästars D3 med AWD eller FWD. För D3 och T3 är priserna för tvåhjulsdrift och Kineticutförande satt till 312.000, respektive 296.000 kronor.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 39
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]