Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#1199079
Jag trodde (hoppades) att priset skulle ligga på PRECIS under 300, dvs ganska exakt 100k mindre än vad den går ut för. De mindre motorerna kommer såklart vara billigare men med hur mycket? Kollar man de andra modellerna så är ett hopp i valfri riktning ungefär 20-30k skillnad i pris. Så det känns fortfarande som att de tagit i lite väl här.

Hoppades också på mer hybridsnack men nä, vi får väl fortsätta vänta...
#1199081
Dessutom tycker jag väl sådär om hur paketen är ihopsatta och vissa tillval:
Laminerade/tonade rutor finns inte.
Electric silver finns inte.
HUD finns inte heller...
Harman Kardon är premiumstereon, visst jag är nöjd med min men trodde att den skulle dö ut med gamla 60-serien och ersättas av B&W.

Det som är bra är att premiumlackerna (R-design) har samma pris som en standard metalliclack.

Byggt lite och hamnar på över 500' med motsvarande plock som jag har på min V60 idag...
#1199083
Jag byggde en T5 R-design Intro och tog i en del med paketen, landade omkring 520k. Lustigt nog kunde jag inte välja Lava-golvet till en röd lack, då ville den prompt att jag skulle ha den svarta lacken - medan bilen i livesändningen tamejfan var röd på utsidan och hade lava-golvet. :D
Priset känns som sagt märkligt. 4k till så kan du ta en XC60.
För 384.000 kan du få en V90 T5 R-design, visst, ingen "suv" men prissättningen är ju nästan provocerande. :lol:
Senast redigerad av 1 grillchips, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
#1199088
grillchips skrev:Well, den visas ju upp för världen vid lunch idag så han kan nog säga vad han upplevde. :)
Ok. Trodde det var månader bort
av oykkh
#1199091
Riktigt snygg. Vill ha. Men vad har dom gjort med priset. Även med care by volvo blir den dyrare. En xc60 T5 AWD momentum kostar 6000kr i månaden inkl allt. En xc40 börjar på 6600kr. För Info så kostar en xc60 T8 Twin engine momentum 7900kr på privatleasing. Detta va inte ok.. vart är plug in hybriden? Volvo säger att deras elbil ska va billigare än Tesla model 3 men jag är tveksam

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
#1199094
De första versionerna av Volvo XC40 som omgående är möjliga att beställa är introduktionserbjudande som är rikligt utrustade.

* Motoralternativet T5 AWD, 247 hästkrafter, i Momentum Intro Edition kostar från 416 900 och i R-design Intro Edition kostar bilen från 438 900.

* Motoralternativet D4 AWD, 190 hästkrafter, i Momentum Intro Edition kostar från 398 900 kronor och i R-designutförande Intro Edition från 420 900 kronor.

Byggstart för dessa bilar är senare i höst. De första kunderna kommer att få sina bilar under första kvartalet nästa år.



I samband med presentationen av modellår 19, omkring årsskiftet, kommer nya XC40 med fler motorer samt både fyrhjuls- och framhjulsdrift. Det blir bensinvarianterna T4 AWD och T4 FWD med 190 hästkrafter samt T3 FWD med 156 hästkrafter och dieselversionerna D3 AWD och D3 FWD med 150 hästkrafter.

* Instegspris för D3 FWD och Kineticeutförande från cirka 312 000 kronor.

* Instegspris för T3 FWD och Kineticutförande från cirka 296 000 kronor.
#1199096
D3/T3 var definitivt mer vettigt prissatta.
Intressant med en T4 AWD, det har Volvo inte haft förr va?
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 39

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]