Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1147392
Perra83 skrev:En "liten" SUV skulle räcka länge åt mig och sambon och mopsarna. Ska bli kul att se hur den blir.

samma här men jag vill ha en liten SUV med stor rova isf :-) tror XC40 kan bli riktigt nice, hoppas på ett kraftigt motoralternativ ochså.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1147414
Derank skrev:
Perra83 skrev:En "liten" SUV skulle räcka länge åt mig och sambon och mopsarna. Ska bli kul att se hur den blir.

samma här men jag vill ha en liten SUV med stor rova isf :-) tror XC40 kan bli riktigt nice, hoppas på ett kraftigt motoralternativ ochså.
Ja såklart ska motorn vara vass :D minst 300 bensinhästar. Skiljer så lite i förbrukning mellan motorerna. Tror ja ska ta en AWD nästa gång.
Sen lite lagom med utrustning, typ allt haha! Ähh inte riktigt allt men det viktigaste.
#1147470
dfa skrev:Hade gärna sett en ännu mindre bensinare med TE, typ T4 TE eller T3 TE. På vilken Volvo som helst faktiskt. Hade köpt direkt.
+1

Dels för att dessa säkert skulle bli lättare att få in i en stram tjänstebilsbudget.
Vi drömmer ju om en T5 TE men det känns som den kommer sticka iväg + att den känns lite dum utan AWD.
Prisklasser jag har hört - XC40 blir som en dyrare V60
av dfa
#1147684
W.A.P.E. skrev:
dfa skrev:Hade gärna sett en ännu mindre bensinare med TE, typ T4 TE eller T3 TE. På vilken Volvo som helst faktiskt. Hade köpt direkt.
+1

Dels för att dessa säkert skulle bli lättare att få in i en stram tjänstebilsbudget.
Vi drömmer ju om en T5 TE men det känns som den kommer sticka iväg + att den känns lite dum utan AWD.
Prisklasser jag har hört - XC40 blir som en dyrare V60
Tror tyvärr inte heller att en XC40 T5 TE kommer hamna mycket lägre än 400.000 listpris, även om man kan hoppas (drömma) om att den går in runt 7,5pbb. Närmare 400 går tyvärr bort för mig för en andrabil.
En V40CC T5 AWD listar på 379' och en V60 D5 TE listar 439' någonstans idag. Känns som om XC40 T5 TE hamnar där någonstans (?)

*OM* det nu är så att alla TE kommer att vara fortsatt dyra (=motorstarka) , vad är det som gör det så?
Är batteripacken dyra eller eller är det på andra sätt inte lönsamt/önskvärt att elektrifiera motorsvagare modeller ( är TE ett kortlivat alternativ till "riktiga elbilar" om något år) ? Jag tror definitivt att marknaden finns, typ nu.
#1147690
Marknaden finns definitivt nu.
Volvo har ju dessutom gått ut med att målet (visionen? drömmen? målet? siktet?) är att TE-modellerna ska vara i linje eller billigare än dieselmodellerna om jag minns uttalandet rätt.
Jag tror tyvärr inte att den prissättningen kommer med gen1 av TE utan snarare framåt gen2 eller senare vilket gör att de halkar efter ytterligare på marknaden. Att S90 T6 TE går att bygga i Kina är väl föga förvånande men jag förstår inte varför det inte kommer hit, att bara ha T8 eller D5/D6 att välja på tappar många potentiella köpare.
av Calva14
#1151838
Faktiskt väldigt nyfiken, velar mellan nya XC60 och XC40. 40 bör räcka storleksmässigt egentligen om jag ska vara ärlig men vill se bägge först. Lutar åt 60 om den bara motsvarar ens förväntningar vill säga...
Användarvisningsbild
av Derank
#1151840
Frågan är hur komforten blir i XC40, den är ju ingen höjdare i V40, men annars tror jag XC40 kan bli en trevlig bil om man klarar sig utan bagage, lär bli smidig att ratta runt, jag kommer själv att hålla utkik efter den framöver.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 39

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]