Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av valln
#983831
Ni som är negativa till ev. framtida s90 cc, har ni koll på att det är sedaner som gäller i bl.a. Ryssland och andra länder?
I många länder, ej Sverige, anser man att det är bönder som kör v-modellen. :wink:
Användarvisningsbild
av TommyP86
#983856
Dessutom är den på många håll i usa allmänt vedertagna sanningen att kombi är så gott som dött, till förmån för suvar och sedaner ... Allt är inte mellanmjölk minsann.
av mikekop
#983859
Läste igenom tråden, och kunde faktiskt inte hitta några negativa kommentarer till S90, men du har troligen rätt. I USA så går det nog 50 sedaner på 1 herrgårdsvagn.
av Amli
#984062
Sedaner har alltid varit mer populärt internationellt, det är inget nytt. Här gäller det att kunna skilja på kunden till CC-modellerna och en stor klassisk sedan. Vilken typ av kundkrets man vill att bilen ska rikta sig till och image den ska utstråla.
av valln
#988202
Jag gissar bara men jag tror orderböckerna öppnar under januari 2016 och produktionsstart v20 2016.
av SEpaket
#998100
Bild
Om den kommer se ut som på denna bild är jag vansinnigt intresserad. Förutsatt att prislappen blir någorlunda moderat och man satsar på något annat än värstingmotorer. Men det lär inte hända, svagaste motorn lär under första 1-2 åren vara D5 och grundpriset kommer ligga runt 400 000. Den bilen kommer aldrig ha ett grundpris under 300 000, även om det kommer en snik-snik-version med svag motor.
av SEpaket
#998149
Ja, jag tycker den ser helt okej ut på den bilden. Om man lägger ihop XC90 och spionbilden så stämmer nog den datorbilden ganska hyffsat.

Den har lite likheter med A8, men taklinjen på c-stolpen är med Passat CC eller Audis coupéer (vad nu dessa heter. A7?). Sedan får jag även en känsla, kan vara av dörrlinjen och att bilen är ganska låg och lång, av amerikansk sedan också. Lite Crown Vic/Caprice över bilen på något sätt. Tycker man lyckats hålla den elegant utan att göra den vräkig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]