Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av valln
#964581
När kan nya S90 tänkas lanseras?
Eftersom Volvo S80 finns som Classic och endast med D4 tror jag en ny modell lanseras snart. Brukligt är väl att sedanen lanseras före kombin och så bör väl även ske nu.

Vilket pris måste bilen understiga för att passa de flestas tjänstebilsbudget?
Användarvisningsbild
av Snowie
#964915
för att det skall passa tjänstebilsförare så måste det ligger under 7.5 basbelopp. (333 750 kr)
Men det brukar kunna vara rätt goa rabatter och paket för företag.
av V60D5AWDPolestar
#965177
valln skrev:7,5 pbb är inklusive moms?
Jepp
Användarvisningsbild
av Snowie
#965239
Skulle tippa på att normal rabatt är runt 10% på bilen och sedan någon procent mer på tillbehör.
Så runt 350-380 brukar man kunna bygga ihop på volvos hemsida och fortfarande hamna under 7.5 basbelopp.
Gäller att få in kampanjerna tex AWD + Automat för 10.000kr.

BMW brukar trycka på flitigt med rabatt, fick närmare 100.000 i rabatt på min förra BMW.
Användarvisningsbild
av hållundan
#965612
Jag tror inte att det är en helt vild gissning att S90 (och V90?) kommer att "lanseras", eller åtminstone visas upp på Franfkurtmässan i september i år.
Användarvisningsbild
av V9097
#965628
hållundan skrev:Jag tror inte att det är en helt vild gissning att S90 (och V90?) kommer att "lanseras", eller åtminstone visas upp på Franfkurtmässan i september i år.
Här kommer mina gissningar :-)-)

Jag tror på Detroit 2016 för S90 och Geneve 2016 för V90. Jag tror man vill ha två skilda lanseringar för att få maximal uppmärksamhet i media, och en herrgårdsvagn ska såklart visas där den säljer mest, dvs Europa. På USA-marknaden behövs en boost, därför blir det premiär för sedanen där.

Jag tror också att V70 och XC70 Classic MY16 kommer leva ovanligt länge för att få ett visst överlapp, inte minst med tanke på svenska marknaden. S80 däremot säljer så dåligt att jag tror den läggs ner innan nyår, medan S80L lever kvar ett tag i Kina.
Användarvisningsbild
av hållundan
#966329
V9097 skrev:Här kommer mina gissningar :-)-)

Jag tror på Detroit 2016 för S90 och Geneve 2016 för V90. Jag tror man vill ha två skilda lanseringar för att få maximal uppmärksamhet i media, och en herrgårdsvagn ska såklart visas där den säljer mest, dvs Europa. På USA-marknaden behövs en boost, därför blir det premiär för sedanen där.

Jag tror också att V70 och XC70 Classic MY16 kommer leva ovanligt länge för att få ett visst överlapp, inte minst med tanke på svenska marknaden. S80 däremot säljer så dåligt att jag tror den läggs ner innan nyår, medan S80L lever kvar ett tag i Kina.
Kanske inte helt korkade gissningar ändå. I synnerhet med tanke på att (hade jag glömt) det endast skulle vara en mässa per kontinent. Geneve, Detroit och Shanghai. Så det kanske blir att S90 körs i US and A och V90 i Europa. Å andra sidan, jag skulle inte bli förvånad om man lanserar både S90/V90 på samma gång...

Överlapp av V70/XC70 Classic MY16 och S90 tror jag inte det blir faktiskt. Ut med det gamla, in med det nya! :)
Användarvisningsbild
av hållundan
#966330
valln skrev:"Om ett år lanserar Volvo sin S90/V90.
– Jag tror folk kommer bli mer överraskade än när de såg nya XC90, säger en Volvochef."

http://bytbil.com/nyheter/jvicpkyg/volv ... erraskande
Spännande! Undrar dock vad som ligger inom begreppet "lanserar"?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]