Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1000166
Kom ihåg hur stora bakljusen var på fösta S80. Kanske hade varit bättre med Concept You baklysen.
Iochmed detta så kan det väl inte dröja så fruktansvärt länge innan vi får se the real deal.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1000183
blir den likande de där så skall jag ha en.
av V60D5AWDPolestar
#1000214
Kan bli nästa tjbil! Vill ha en D8 Twin Engine!!
av ansjo
#1000354
Första gånge. Jag skulle kunna tänka mig en S-bil efter ett gäng V och XC.... :lol: riktigt snygg!
Användarvisningsbild
av V9097
#1000382
En Volvobil måste man ju kommentera :-)

Första intrycket är att detta är en snygg bil! Jag noterar vissa detaljer från XC90, backspeglarna på fot och dörrhanttagen tex.

Nu är det svårt att avgöra från en modell, men jag är faktiskt lite skeptisk till vissa saker
-Taklinjen ser lite för rund ut för min smak, och det liknar mer en halvkombi ala A7 än en sedan. Jag gillar på något sätt klassiskt gubbiga sedaner.
och hade väntat mig att S90 skulle vara en sådan.
-Framlysena sväller ut utanför "Tors hammare", formen ser alldeles för rund ut. Här har XC90 en snyggare lösning.
-Modellen har en traditionell taklucka, kommer det finnas något panoramaglastak?
-Baklysena ser för blaffiga ut, men det kanske blir bättre i skala 1:1.

Jag hade väntat mig lite mer "rakbladsdesign". Concept coupe är ju helt otroligt snygg och vassare i sina penndrag. Kanske är det kobin som blir den mer lyckade av de två.
Användarvisningsbild
av crumpets
#1000409
Ser ju ut precis som en A7 med nya volvoframljusen :lol: Men...! A7 är bland mina favoritbilar så inget ont i det. Stor tumme upp! Såna här bilar bygger varumärke.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1000463
instämmer att panorama tak hade suttit fint i en sådan bil, sedan får man ju hoppas på en S90L som ny säpo bil :)
av valln
#1000511
Nej, ska det bli någon s90 måste den gå att få utan taklucka eller panoramatak.
Jag vill också ha bensinturbo och automat, det sistnämnda är det minsta problemet
Bilen får inte heller ha allt för låg markfrigång. Jag vill inte ha fyrhjulsdrift, blir bara onödig kostnad men det är ingen katastrof om fyrhjulsdrift åker med på köpet.

Kommer jag att kunna köpa en ny s90??
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Dra släp XC40

Jo då har jag dragit ett 1300kg kåpsl&[…]

XC90 eller V90CC

Funderar på att byta in min V90 till en nyar[…]

Brainys V60

Vet ej, men det lustiga är att när jag h[…]