Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1146652
KrilleW skrev:Jag har sett bilen helt omaskerad och skulle säga att baken på den är en hybrid mellan V90 och XC90.
Det är en helt ny bil i jämförelse med den nuvarande XC60. Ser inte många likheter alls.
Jag är lite nervös inför detta, nuvarande XC60 är bland det snyggaste Volvo gjort. I mitt tycke även något av det snyggaste på marknaden generellt idag. Det ska mycket till för att ersättaren ska kunna ta tronen där. :)
av Calva14
#1146732
grillchips skrev:
KrilleW skrev:Jag har sett bilen helt omaskerad och skulle säga att baken på den är en hybrid mellan V90 och XC90.
Det är en helt ny bil i jämförelse med den nuvarande XC60. Ser inte många likheter alls.
Jag är lite nervös inför detta, nuvarande XC60 är bland det snyggaste Volvo gjort. I mitt tycke även något av det snyggaste på marknaden generellt idag. Det ska mycket till för att ersättaren ska kunna ta tronen där. :)
Jag håller med, älskar looken och var på väg att köpa en men avvaktar Geneve först. Utsidan är fortfarande topp men efter att ha sett de nya så börjar ju interiören kännas daterad...
av Soyakorv
#1146759
Vad tror ni chanserna är att de släpper en T8 (eller motsvarande hybridmodell) från början? Dags att byta ut min X3 och vill gärna få ner förmånsvärdet lite :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1146768
Calva14 skrev: Jag håller med, älskar looken och var på väg att köpa en men avvaktar Geneve först. Utsidan är fortfarande topp men efter att ha sett de nya så börjar ju interiören kännas daterad...
Håller med helt, det enda som nuvarande skulle kunna falla på är interiören. Den ÄR snygg men i jämförelse mot 90-serien så är den onekligen daterad. Och när jag bygger en fabriksny XC60 nu, så får jag en V90 med ungefär samma specs för samma peng - då är ju valet busenkelt tyvärr.

Soyakorv: Jag hoppas att de överhuvudtaget introducerar deras övriga TE-motorer i samband med Geneve, T6 TE finns ju exempelvis i Kina redan och det har ju ryktats om även en T5 TE, skulle vara perfekt för XC90's "lillebror".
av Calva14
#1146777
Låt oss även hoppas på T5 AWD...
av valln
#1146780
Högst troligt kommer T5 awd att finnas, men den stora frågan är om den lanseras i Sverige?
av joysam
#1146781
KrilleW skrev:Jag har sett bilen helt omaskerad och skulle säga att baken på den är en hybrid mellan V90 och XC90.
Det är en helt ny bil i jämförelse med den nuvarande XC60. Ser inte många likheter alls.
I så fall var det en maskerad gammal XC60, med backspegel monterad på dörren och med ny front som jag såg.

Fronten skiljer mycket från nuvarande till den nya.
Och att backspegeln flyttats ner gör ju också sitt.

Men det är ju två mycket lika bilar.

Linjerna från a-stolpen och bakåt var minst sagt lika nuvarande modell.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1146851
T5 AWD vore ju drömmen, eller ja, T5 AWD TE. ;;-O ;;-O ;;-O
Men jag blir inte ett dugg förvånad om vi blir utan AWD på T5 även denna gång, idiotiskt i mitt tycke men de "vet väl bättre" än en annan antar jag.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1149659
Försäljn start inte så många veckor efter S/V-60 Classic!
Senast redigerad av 2 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]

Er feedback är nyttig och det märks hur […]