Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av valln
#929786
McDonald skrev:
SOP på S90 början av 2016
SOP på V90 semestern 2016

Snygga och tuffa blir dom :)
Vad betyder SOP?
När jag lyssnade på en intervju med VD på Volvo hade de inte bestämt när och i vilken ordning de nya modellerna skulle presenteras.
Användarvisningsbild
av grillchips
#929820
Start Of Production?
av Sharkbait
#956703
"Men när företaget vill bli mer premium uppstår dock ett problem för Volvo. När prislappen höjs blir det svårt för dem att upprätthålla den 20-procentiga marknadsandelen de har i Sverige. De påminns ideligen av Volkswagen som jobbar stenhårt för att Passat ska bli vårt lands mest sålda bil – och den är på god väg.
För hur ska Volvo V90 behålla sin stora kundkrets som framför allt består av tjänstebilsförare om prislappen skjuter i höjden?"


http://www.aftonbladet.se/bil/article20452402.ab
Användarvisningsbild
av andreas 80
#956709
Redan när man läser rubriken "Chockhöjt pris..." så tappar jag förtroendet för artikeln.
De gissar att priset kommer stiga mycket och tror att tjänstebilsförarna kommer rata den nya V90.

Suck allt för att skaffa sig många klick och läsare, men egentligen får man inget nytt veta.

Vi får helt enkelt vänta tills de nya modellerna släpps och se vilka alternativ som finns för svenska marknaden. Men visst får vi räkna med att prislappen kommer att ändra sig. Och det är mycket möjligt att V60 t.ex. kommer bli ett alternativ till dem som tycker det är för mycket pengar.

Klart det är viktigt att ligga i toppen när det gäller marknadsandelen i Sverige.
Men sedan är det samma visa varje år runt sommaren då VW brukar ha en månad (augusti?) där de ligger överst, och det skrivs alltid stora rubriker om att Volvo har petats ned...
av Sharkbait
#956813
andreas 80 skrev:Redan när man läser rubriken "Chockhöjt pris..." så tappar jag förtroendet för artikeln.
De gissar att priset kommer stiga mycket och tror att tjänstebilsförarna kommer rata den nya V90.

Suck allt för att skaffa sig många klick och läsare, men egentligen får man inget nytt veta.

Vi får helt enkelt vänta tills de nya modellerna släpps och se vilka alternativ som finns för svenska marknaden. Men visst får vi räkna med att prislappen kommer att ändra sig. Och det är mycket möjligt att V60 t.ex. kommer bli ett alternativ till dem som tycker det är för mycket pengar.

Klart det är viktigt att ligga i toppen när det gäller marknadsandelen i Sverige.
Men sedan är det samma visa varje år runt sommaren då VW brukar ha en månad (augusti?) där de ligger överst, och det skrivs alltid stora rubriker om att Volvo har petats ned...
Är det inte så att de flesta som skriver om V90 gissar och tror i och med att det finns så lite fakta från Volvo.
Det gäller väl allt oavsett om det är bil, tv, mobil osv.


Skall man gå ned på V60 om man inte har råd med nya V90?

Är det inte så att V70/V90 konkurrerar mot Audi A6, BMW 5-serie, MB E-klass (Passat & Octavia)?

Blir inte en V60 mycket mindre än V70/V90?

För V60 konkurrerar mot Audi A4, BMW 3-serie och MB C-klass.
Användarvisningsbild
av grillchips
#956816
Det naturliga steget från V50 innan V60 kom ut (som man torde kunna jämföra storleksmässigt med) var ju till V70, så V60 -> V90 borde väl i detta fall vara ganska naturligt och "invant" hos kunderna?
av Linqid
#956834
Nu gissar jag bara - och har sagt det förr - men jag tror att nästa generation V60 kommer att bli något större och med bättre utrymmen. Utrymme i stil med Octavia, Golf SC och andra "större" mellanklassbilar med smart paketering. Prisnivå ungefär som idag för att behålla de kunder som behöver utrymme men inte vill lägga mer pengar än vad man tidigare lagt på en V70. Att V90 hamnar i samma härad som 5-serie, E-klass och A6 ser jag inte som något konstigt med tanke på vilken fin nivå XC90 visat hittills.
Användarvisningsbild
av V9097
#957075
AMS visade den här illustrationen idag http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... unna-se-ut

Jag hoppas på ett mer pampigt utseende än detta
Användarvisningsbild
av xerent
#957088
Urgh, varje gång jag ser den där bilden på XC90- interiören så dör jag lite inombords. Snedare linjer får man ju leta efter. Vad hände med den skandinaviska symmetriminimalismen?

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]