Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
#959834
VolvoB20 skrev:
xerent skrev:Bilarna kan ju komma med olika utrustningsnivåer också "olika lyxighetsgrad".
Det finns ju en anledning till varför jag åker Volvo idag. För en vettig peng får man 215 hk, AWD, Helläder, Exenon, rejält med utrymmy, praktisk bil, osv, osv osv osv. För samma summa om väljer Premiummärkena får man knappt någon motor, sunkig tygklädsel och 2wd och halogen från 70-talet.
Spoiler »

:-)-) :-)-)

Kan bara hålla med.
Användarvisningsbild
av xerent
#959907
Jo, jag håller nog också med. Jag spelar inte i premiumklassen och Volvo kommer springa ifrån mig om de bara tänker satsa på översta medelklassen och överklassen. Det är tråkigt, men vi får se vad Volvo hittar på. Än har vi inte sett deras nya modellprogram.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#963133
Undrar hur tankarna går i Volvoledningen nu.

Tittar på senaste statistiken där V70 totalt krossar alla andra märken i försäljning.klar etta, alla kategorier. Förmodligen för det get absolut mest för pengarna i sitt segment.

Nu dödar man Lagom-V70 och byter till Premium-V90 som ska slåss om försäljningen med BMW 5an, Audi A6 och Mercedes E klass. Men ingen av dessa premium bilar är ju ens med på topp 10 i Sverige, ?:-/ Opss, är det det man satsar på på nu när man tänker byta marknad och kundkrets.

Eller skippar man Mellanmjölks landet lagom för det är ju här V70 regerar medans V90 ska erövra penningstarka kunder i Kina.
Användarvisningsbild
av sura56
#963162
Visst blir nya V90 lite mer "premium", den växer ju en storlek kan man säga.
Samtidigt tror jag att när nya V60 kommer så har den växt en storlek och
kommer att hamna i dagens V70:s storlek, och vips så har dom en "folkbil" igen :lol:
av Sharkbait
#963186
sura56 skrev:Visst blir nya V90 lite mer "premium", den växer ju en storlek kan man säga.
Samtidigt tror jag att när nya V60 kommer så har den växt en storlek och
kommer att hamna i dagens V70:s storlek, och vips så har dom en "folkbil" igen :lol:

Skall V90 konkurrera mot konkurrenter som V70 gör idag.
V60 skall bli "större" och ta V70 plats för att konkurrera mot samma konkurrenter som V70 (V90) har idag.
Skall V40 bli lika stor som dagens V60 för att konkurrera mot V60 konkurrenter?
Skall det komma en ny modell som ersätter dagens V40?
Användarvisningsbild
av SvenB
#963194
En ny V50 kanske. :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#963225
sura56 skrev:Visst blir nya V90 lite mer "premium", den växer ju en storlek kan man säga.
Samtidigt tror jag att när nya V60 kommer så har den växt en storlek och
kommer att hamna i dagens V70:s storlek, och vips så har dom en "folkbil" igen :lol:
Nästa V60 är inte tänkt att ersätta V70 som en praktisk och prisvärd familjefraktare enligt ryktena. Nej, även V60 ska genomgå klassresan till Premium och slåss med Bmw 3 serien och Audi A4. Dyra premiumbilar med snåla utrymmen.
av Sharkbait
#963232
VolvoB20 skrev:
sura56 skrev:Visst blir nya V90 lite mer "premium", den växer ju en storlek kan man säga.
Samtidigt tror jag att när nya V60 kommer så har den växt en storlek och
kommer att hamna i dagens V70:s storlek, och vips så har dom en "folkbil" igen :lol:
Nästa V60 är inte tänkt att ersätta V70 som en praktisk och prisvärd familjefraktare enligt ryktena. Nej, även V60 ska genomgå klassresan till Premium och slåss med Bmw 3 serien och Audi A4. Dyra premiumbilar med snåla utrymmen.

Tråkigt värre ....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#963473
Kina är ju numera Volvos hemma-marknad och också Volvos största marknad. Och där finns potentialen.

Att fortsätta producera mellanmjölks-V70 bilar till medelsvensson blir nog lågprioriterat, det säljs 20.000 V70 på ett år och Sverige är ett litet land så någon dramatisk ökning där kan inte ske.

Då satsar man hellre på lyxiga bilar och har målet att sälja 200.000 - 300.000 bilar på Kina-marknaden istället för 20.000 bilar här. Återförsäljarna i Kina har ju klagat på att det har fattats tillräckligt dyra bilar i portföljen som så många kineser vill ha, och det håller man väl på att rätta till nu.
Användarvisningsbild
av crumpets
#963484
Nu måste ju förvisso inte lyx betyda usla utrymmen. A6 kombi sväljer väl en hel del, 5-serien ser också hyfsat stor ut men har inte kikat jättenära på hur den är med öppen baklucka. Att V60 tillåts vara liten är en sak, men alla lyxmärken har ju i alla fall någon fraktarmodell.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]