Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
#963973
VolvoB20 skrev:
Sharkbait skrev:Kanske man får se en majoritet av nya Volvo där köparna väljer tygklädsel för att komma billigare undan som med tyskarna.
Är vi så märkestrogna att vi kan tänka oss åka runt i snik-modeller av premium bilarna med bara tyg, halogen, 2WD och knappt någon motor under huven bara för att det är en Volvo.

Jag hade i alla fall plockat ut en fullmatad" icke premium" Passat med DSG, AWD, 240 HK, LED, läder osv om den ligger på samma pris.

Så gör många med BMW och Audi så det skulle nog folk göra med Volvo också ...

Hade nog kört på Passat med.


simonhalmstad skrev:Volvo har sagt i ett pressmeddelande att dom ska fortsätta behålla 20 procent marknadsandel så jag tror inte vi behöver bli oroligare att det blir mycket dyrare än idag. Skinnklädsel på Volvo är väldigt billigt, tar man nya Xc90 momentum t.ex så kostar det bara 11-12tkr extra med läderklädsel

Om V90 får samma prisbild som XC90 så blir V90 dyr.

Fullutrustad XC90 D5 AWD -14 vs XC90 D5 AWD -15 (plockade ihop den utrustning jag ville ha) så blev det ett påslag med 250 000 kr (ca 702 000 kr) för den nya XC90. Jag hoppas att det inte blir samma påslag för V90.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#964027
Sharkbait skrev:
VolvoB20 skrev:
Sharkbait skrev:Kanske man får se en majoritet av nya Volvo där köparna väljer tygklädsel för att komma billigare undan som med tyskarna.
Är vi så märkestrogna att vi kan tänka oss åka runt i snik-modeller av premium bilarna med bara tyg, halogen, 2WD och knappt någon motor under huven bara för att det är en Volvo.

Jag hade i alla fall plockat ut en fullmatad" icke premium" Passat med DSG, AWD, 240 HK, LED, läder osv om den ligger på samma pris.

Så gör många med BMW och Audi så det skulle nog folk göra med Volvo också ...
Så många verkar inte vilja åka snikutrustat för 5an, A6 o E-klasse ligger långt ned på försäljningslistorna.

Nej det krävs nog att priserna ligger kvar om man fortfarande vill toppa listorna med efterföljaren till V70.

Tittade på en trevlig BMW 530 idag, 715.000 kr och det är ändå en mellanklassen, det finns väl 535, 540, 550 osv som drar iväg över millen. Den enda som är nästintill lösbar är ju den supertråkigt 520....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#964085
Jag tror Volvo gör helrätt med klassresan uppåt i premium o priser, man har ju redan sålt över 25.000 av nya XC90 trots att ingen av köparna ens har provkört bilen utan bara sett den på bild. Det är ju grymt bra.

Undrar hur många av dessa 25.000 som är beställda i Sverige.
Användarvisningsbild
av GustavE
#964392
Har någon en bra gissning eller ännu hellre säkra uppgifter om när man kommer kunna köpa V90?
Om man kollar på V70 så kom Classic som -00 och dom första V70N kom som -00.
V70N kom som Classic -08 och dom första V70II kom som -08.
Skulle det följa mönstret borde V90 komma som -16 :D
Kommer någon ihåg när på året V70N och V70II kom?
av SurfarHy
#964432
Hur länge såldes Classicvarianterna? Känns som om borde bara ha sålts under ett år för att senare ersättas av nyare modell.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#964510
Har för mig att classic kom vid årsskiftet 06/07 som modellår 07 sen så kom nya V70 till sommaren 2007 med modellår 2008 classic såldes sedan parallellt ett tag med den nya modellen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#964547
GustavE skrev:Har någon en bra gissning eller ännu hellre säkra uppgifter om när man kommer kunna köpa V90?
Om man kollar på V70 så kom Classic som -00 och dom första V70N kom som -00.
V70N kom som Classic -08 och dom första V70II kom som -08.
Skulle det följa mönstret borde V90 komma som -16 :D
Kommer någon ihåg när på året V70N och V70II kom?
Tidigare har ju Volvo släppt lite info o bilder lite nu ock då ganska långt i förväg innan man har öppnat beställningar eller startat produktion.

Om nu classic bara skulle finnas ett år innan man öppnar för nya (ev parallellt) så måste man ha bytt strategi för det är ju mikroskopiskt med förhandsinformation. Även på spionbildsfronten är det ju tunt.
av Linqid
#964600
Jag har också funderat över bristen på spionbilder. Det är rätt anmärkningsvärt (eller bra jobbat av Volvo) att det inte finns några som helst spionbilder av S/V90 ännu. Ska man spekulera lite kan det ju såklart bero på att bilarna delar i princip all teknik med XC90 och att det därmed inte finns något större behov av att köra med riktiga mulor utan det mesta kan testas med XC90-skal. Men en spionbild eller två hade ju varit spännande att se..
av V60T3
#964638
GustavE skrev:Har någon en bra gissning eller ännu hellre säkra uppgifter om när man kommer kunna köpa V90?
Om man kollar på V70 så kom Classic som -00 och dom första V70N kom som -00.
V70N kom som Classic -08 och dom första V70II kom som -08.
Skulle det följa mönstret borde V90 komma som -16 :D
Kommer någon ihåg när på året V70N och V70II kom?

V70N: Januari -00 som MY00
V70II: Sommaren -07 som MY08. (Första riktiga bilden på bilen läckt sept -06)
av Linqid
#964728
Den bildens minns jag, en vit V70 som stod i ett garage... En dåligt tagen bild bakifrån som fick den att se ut som en dålig kopia på en gammal Mitsubishi Galant.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]