Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#810709
Någon som vet om vad som kommer till modellår 2015 börjar bli lite nyfiken nu. :wink: Ocean Race borde väl komma som MY15 igen, och Vea motorerna trilla ner i 40-serien. XC90 går in på sista modellåret MY15 = och den får ännu lägre pris än idag för att kunna sälja? :)
Användarvisningsbild
av V9097
#812941
Enligt en säljare på Rejmes dröjer det till MY16 innan VEA och AWD kombineras.

Uppdateringar för MY15 blir gissningsvis någon mer FWD-version med VEA, tex D3 och T4. I övrigt tror jag det blir väldigt små justeringar, typ några nya färger och utrustningsalternativ.

Ocean race som du själv föreslår hoppas jag mycket på.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#820242
En Volvo V60 Cross Country gissar jag på presenteras i Genève till våren som MY15. :)
av KarlE
#820644
simonhalmstad skrev:En Volvo V60 Cross Country gissar jag på presenteras i Genève till våren som MY15. :)
Det vore en sensation.
Vid MY15 har V60 inte många år kvar innan ersättaren kommer.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#820896
Jo det har den nog, Volvo kör långa livscykler titta bara på xc90/s80/v70/xc60 :)
av perhall
#821425
De här långa cyklerna börjar bli ganska problematiska. V70 har fått en facelift på sjunde året, då brukar man byta modell...
Användarvisningsbild
av crumpets
#821448
Har försäljningen sjunkit nämnvärt då? Det måste ju trotsallt vara säljsiffror som dikterar när man bör investera i en ny modell.
av perhall
#821462
Det där är ju jättesvårt att säga men svaret är nog ja för Volvo har ca 18% av marknaden nu och hade 20-21% för 4-5 år sen och då har Saab försvunnit... men det beror ju på annat också, t ex att MB och BMW dumpar priserna...
Användarvisningsbild
av Snowie
#821593
facelift samt ny motor är ju nästan som en ny modell.
bara kolla BMW 3 Serie, den har funnits ett tag ;)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#822066
Ja den börja se lite gammal ut nu jämfört med Volvos 60-serie. ;)
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]