Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
#598092
Håller absolut med om de senaste posterna, inget snack. Det jag personligen uttalat mig om i denna tråd är mer eller mindre det vi sett i AMS och annan media.

Som sagt, spännande vad/när/hur det nya visas. :wink:
av Erst
#598341
Då var det officiellt med namnet nu... V40.

Och en pressbild på ett skynke. Då säger nog spionbilderna mer, men det kommer nog snart fler bilder.
Användarvisningsbild
av Theo
#598393
Förstår inte riktigt att det blev en V.
Volvo brukar normalt använda V som beteckning för en kombi. De spionbilder som visats (bla. länkar på detta forum) visar en kombikupé och inte det man normalt tänker på när man hör ordet Volvokombi.
Eller så är det en missuppfattning. V är en förkortning av "Versatility" vilket betyder mångsidighet.
Klart att även en kombikupé är mångsidig. Kanske t.o.m. mångsidigare än en kombi?
Senast redigerad av 1 Theo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#598412
Vad händer med V50? Vare sig V60 eller V30 kan fylla dess funktion.
Användarvisningsbild
av Theo
#598416
StringerBell!
Enligt alla media tas V50 ur produktion i höst. Så årsmodell 2012 blir den sista.
Finns nu V50 Classic. Volvo brukar väl använda, om jag inte tar fel, beteckningen "Classic" på sista årsmodellen.
Du har rätt när du skriver att V40 och V60 inte kan ersätta V50.
Nya tider - nya bilar.
Volvo måste också tänka på alla marknader. Kombibilar säljer inte bra överallt. Om jag inte minns fel har jag läst att Sverige toppar med 60% kombi och Ryssland ligger sist med bara 6% kombi.
Så vill du byta din 08 mot en ny så måste du snart bestämma dig. :D
av kallessida
#598493
namnet V40 har varit klart ett bra tag att den ska heta, bara mongomedia som inte fattat det och gått ut gång på gång med namnet V30..

Men vad gör att V60 inte kan ersätta V50?

Och V40 kommer inte ersätta V50, är snarare V60 som ersatt V50, V40 är en helt ny variant och skall vara deras minsta minsta kombi och rikta sig till dom som vill ha en liten bil men fortfarande kunna lasta lite granna, alltså fortfarande ha lite av kombins lastutrymme
Användarvisningsbild
av andreas 80
#598501
V50n har väl sålt rätt så bra även de senaste åren i europa. Men V60 tar säkert en många andelar även om den inte ersätter V50 rakt av.

Angående V40 namnet så har det även varit svårt för en själv som jobbar på Volvo att hålla koll, mycket av informationen säger fortfarande V30 och man får olika svar från de flesta (även om Y55 är det man använder mest).
Det var t.ex. alldeles nyss som det stod V30 i delar av bilens system som infotainment & carconfig tabellen.
Användarvisningsbild
av Ante2
#598519
Den ser ganska lång ut. Större än både Golf och BMW 1-serien.
Såg på Volvos Hollänska sida att där kunde man redan skriva upp sig på ett nyhetsbrev
ang nya V40.
av kallessida
#598522
då är de möjligt dom inte gått ut med det till samtliga, och att just du inte sett V40 kan säkerligen bero på att du inte har tillräckligt hög position (maybe?), då dom jag pratat med på PVS fått höra av samtliga just V40 och även sett det själv på de olika bilarna, de olika modellerna av bilen. som de har där inne.

Sen är Y-555 de officiella namnet på den "vanliga" versionen av bilen, sen har du Y-554 och Y-556 med, men vad de är för versioner får ni vänta tills dom släpps med att få reda på..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Borra loss runddragen skruv

Borren har nog sett sina bästa dagar skulle j[…]

Udda specade bilar

Dom var avsedda för Ryssland, men skeppades a[…]

Vänstertrafik

Står så här i instruktionsboken: […]

Kronan verkar fortsätta ha skräpstatus […]