Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
#966361
hållundan skrev:
V9097 skrev:Här kommer mina gissningar :-)-)

Jag tror på Detroit 2016 för S90 och Geneve 2016 för V90. Jag tror man vill ha två skilda lanseringar för att få maximal uppmärksamhet i media, och en herrgårdsvagn ska såklart visas där den säljer mest, dvs Europa. På USA-marknaden behövs en boost, därför blir det premiär för sedanen där.

Jag tror också att V70 och XC70 Classic MY16 kommer leva ovanligt länge för att få ett visst överlapp, inte minst med tanke på svenska marknaden. S80 däremot säljer så dåligt att jag tror den läggs ner innan nyår, medan S80L lever kvar ett tag i Kina.
Kanske inte helt korkade gissningar ändå. I synnerhet med tanke på att (hade jag glömt) det endast skulle vara en mässa per kontinent. Geneve, Detroit och Shanghai. Så det kanske blir att S90 körs i US and A och V90 i Europa. Å andra sidan, jag skulle inte bli förvånad om man lanserar både S90/V90 på samma gång...

Överlapp av V70/XC70 Classic MY16 och S90 tror jag inte det blir faktiskt. Ut med det gamla, in med det nya! :)
Det som lever får se :D

Det ska hur som helst bli intressant att se hur Volvo löser denna övergångsfas. 80 och 70 serierna är ju som sagt på tur att bytas ut, men ärligt talat börjar även XC60 att kännas lite gammal, redan inne på sitt åttonde modellår. Undrar även när V90CC kommer, XC70 säljer ju fortfarande bra och jag tror inte Volvo vill ha för stort glapp.

Det känns hur som helst som det saknas riktigt bra AWD-modeller just nu.
-Nya XC90 är läcker, men för dyr för de flesta.
-V40CC finns inte med AWD + diesel.
-60 och 70-serien finns inte med AWD + bensin (T5 AWD finns dock på vissa marknader, men inte Sverige)
-60 och 70-serien med AWD + diesel har den gamla motorn och växellådan.
-Nya V60CC ser fin ut, men endast 1 av 4 motoralternativ innebär AWD

Sorry att det blev lite off topic.
Användarvisningsbild
av GustavE
#966787
hållundan skrev:
valln skrev:"Om ett år lanserar Volvo sin S90/V90.
– Jag tror folk kommer bli mer överraskade än när de såg nya XC90, säger en Volvochef."

http://bytbil.com/nyheter/jvicpkyg/volv ... erraskande
Spännande! Undrar dock vad som ligger inom begreppet "lanserar"?
Det undrar jag också. Är det att man kan beställa en direkt och få den efter en månad. Eller är det som med XC90 att den visas, i det fallet i Augusti. En vecka senare kan man beställa en svindyr first edition. En månad senare kan man beställa någon av de 3 värstingmodellerna. Absulut första leveranserna ca 9 mån efter att den visats. I så fall lär det dröja LÄNGE innan man kan hämta ut t e x en S/V90 T4 Momentum :(.

Synd, nu när man blivit så sugen efter att ha provsuttit XC90 några gånger att man nästan börjat fundera på blocketannonsen till V70in :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#967785
GustavE skrev:
hållundan skrev:
valln skrev:"Om ett år lanserar Volvo sin S90/V90.
– Jag tror folk kommer bli mer överraskade än när de såg nya XC90, säger en Volvochef."

http://bytbil.com/nyheter/jvicpkyg/volv ... erraskande
Spännande! Undrar dock vad som ligger inom begreppet "lanserar"?
Det undrar jag också. Är det att man kan beställa en direkt och få den efter en månad. Eller är det som med XC90 att den visas, i det fallet i Augusti. En vecka senare kan man beställa en svindyr first edition. En månad senare kan man beställa någon av de 3 värstingmodellerna. Absulut första leveranserna ca 9 mån efter att den visats. I så fall lär det dröja LÄNGE innan man kan hämta ut t e x en S/V90 T4 Momentum :(.

Synd, nu när man blivit så sugen efter att ha provsuttit XC90 några gånger att man nästan börjat fundera på blocketannonsen till V70in :D
Kan ju vara så att klassresan upp i premium innebär att Volvo vill använda första året/årens produktionskapacitet till att rulla ut top-of-the-line modeller i +500.000 kr segmentet för S90/V90 innan det börjar dyka upp naknare lågbudgetmodeller.
Användarvisningsbild
av hållundan
#976530
Men var fan är spionbilderna?!?!?! :D
av Amli
#979516
Äntligen, men det var inte mycket att se tyvärr.

Reg.nr gav inte jättemycket heller. Bensinmotor, 220hk, lika lång som dagens S80 men däremot smalare.
av valln
#979595
Kan du berätta mera?
När lanseras bilen, när släpps bilder, när börjar produktionen?
av Kermit75
#979682
Med tanke på maskeringen ser ut runt bakrutan, så skulle jag gissa att det är en halvkombi utförande på bilden.
av DaBlo
#979706
Det blir ingen halvkombi den är ju därmot maskerad för att dölja linjerna. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]