Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1199150
mikebike skrev:Om jag bygger en XC40 som jag vill ha den (T5) hamnar jag på 503'
När jag bygger en XC60 Classic (T6) blir priset 530'

Nej, det blir nog en XC60 T6 2015 istället, ungefär 200' billigare och två cylindrar mer.
Du kan ju inte jämföra en 10år gammal modell som är hårt kampanja med en ny. Men visst är den för dyr. Det håller jag med om. Lär bli som v40cc. Svårsåld
av Tjocken
#1199174
Blev en beställning idag. XC40 D4 AWD R-Design intro, Fusion red. Med lite extra utrustning.. Nu är det bara lång väntan kvar tills den kommer.

Edit: Det är alla paket, smartphone integrering, Panoramatak, eluppvärmd ruta, Tonade rutor, Park assist pilot. Kan kanske bli något mer tillägg innan ordern låses.
Senast redigerad av 1 Tjocken, redigerad totalt 0 gånger.
av oykkh
#1199205
Tjocken skrev:Blev en beställning idag. XC40 D4 AWD R-Design intro, Fusion red. Med lite extra utrustning.. Nu är det bara lång väntan kvar tills den kommer.
Spännande. Bra val. Själv väntar jag på plug in hybriden så jag slipper nya fordonsskatten

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av dfa
#1199216
Vad för utrustning/paket utöver Momentum har man lagt in i "intro" ? Någon som vet?
Verkar vara typ Business Advanced ( LED, Drive mode settings, 12,3" display), läder samt ev. dynförlängning.
Svårt att läsa sig till på bygg sidan.

Noterar också att man lanserar en uppdatering av VOC med Car Sharing.
Användarvisningsbild
av Derank
#1199229
är det bara jag som tycker att utblåsen på H och V sida inte ser klokt ut, och karossen ser klumpig ut på bilderna i konfiguratorn, kanske ser bättre ut i verkligheten men jag hade hoppats på mer. Nä, blir nog till att vänta och se hur nya S/v60 kommr att se ut, den här gick fetbort för min del. Kanske blir faceliften bra.
Användarvisningsbild
av joel80
#1199240
Hur stor är chansen till att rena elvarianten kommer redan till årsmodell 2019 tro... Isåfall skulle man kunna få Volvos elbil redan under hösten nästa år.. Det vore inte dumt.
Användarvisningsbild
av joel80
#1199242
Du är ju inte speciellt insatt i Volvos elbilssatsning... Så varför skulle det du säger vara av värde?

Säljare på Volvo tror att det är årsmodell som gäller. Volvo centralt har aldrig pratat kalenderår när det gäller bilar tidigare så att dom tror att eftersom VDn och ledningen säger 2019 kommer 2 elbilar så är det årsmodeller det gäller.

Jag hoppas det är så men vågar inte fullt tro på det. Däremot anser jag inte att chansen bara är mikroskopisk. Eller har du några andra indicier som pekar på att chansen är så extremt liten som du tror?
Användarvisningsbild
av Rillee
#1199250
Gillade inte riktigt utsidan men interiören blev jag positivt överraskad av, speciellt lava golvet.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 39

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]