Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av oykkh
#1193504
W.A.P.E. skrev:Bild
Gamla vattenfallskonsollen är ju vackert jämfört med detta. Förvaringen framför växelspaken ger dåliga vibbar från nån kingcab typ. Nåja testbil, så man får väl inte gå för hårt fram :)
Verkar ju tyvärr bli en ful mittkonsol enligt teaserfilmen från volvo som kom idag. Konstigt med tanke på att lynk&co 01 har mera lyxigt som nya xc60

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1193520
det är ju volvos nya filosofi när det gäller inredn ingen i xc40, fack till nallen och hämtmaten................................blääää, säger jag


"När vi designade kardantunneln var fokus inte bara på att åstadkomma en snygg design, utan också att säkerställa att mugghållarna kan användas som mugghållare och att designen skapar plats för mynt, kort och laddningskablar," säger Conny Ewe Blommé, Senior Design Manager på Volvo Cars. "Ett annat fokusområde var att skapa ett användbart fack för mobilen, utrustat med trådlös laddning och USB-portar."
Användarvisningsbild
av Funk
#1193632
poseidon skrev:Mynt? Tänker de skicka bilen tillbaks till 1900-talet?
I andra delar av världen är man inte i närheten av vara kontantfria på samma sätt som vi numera är Sverige...även askkoppar i bilar används flitigt här och var..

/Thomas
#1193653
Räcker ju att åka till Tyskland så klarar man sig inte utan kontanter. Längre söderut blir det lustigt nog bättre igen..

Även I övrigt högteknologiska länder som japan är nästan helt kontantbaserade.
av Lövet
#1193663
Minns fortfarande när jag försökte handla med kort på Lidl
- Mastercard? Nein!
- Amex? Nein!
- Visa? Nein!

Sen hade jag inte fler kort. Tydligen var det enbart något eget tyskt kreditkort de accepterade. På Lidl, en av tysklands största matkedjor...

I spanien däremot kan du betala med kort i minsta kiosk. Alla taxi osv tar det.
av Mikeys
#1193689
Det är bara att titta på bensinmackarna. I Danmark t.ex tas en kreditkortsavgift på många automatstationer om 1-2 % om man ska betala med kort, så många står och matar maskinen med sedlar för att sedan tanka. Ser klart lustigt ut med svenska ögon sett. I Tyskland har jag ö.h.t. aldrig kunnat tanka på kort, utan där verkar nästan varenda lilla mack i de minsta av hålorna vara bemannade utan kortläsare.
Användarvisningsbild
av joel80
#1193737
Jag har slutat betala med kort. Jag använder numera mobilen överallt.

Samsung Pay FTW! :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 39

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]