Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1077775
Suven funkar om man bara kan få taket i samma färg (det kommer man förhoppnigsvis på produktionsversionen)

Sedanen ser ut som ett skyttevärn på styltor. Alldeles för hög och med en fönsterlinje stor som ett postinkast.
av Lövet
#1077829
Då blir det mera rimligt.
Användarvisningsbild
av joel80
#1077850
Blir lite besviken om V40 blir enda elbilen som kommer ut från Volvo typ 2019.. Det är för litet. Jag vill ha V60-storlek minst.. :/

Edit:

Verkar inte vara så att V40 är den elbil dom tidigare pratat om... Den som ska komma ut 2019 ska vara på SPA-plattformen och ha upp till 50 mils räckvidd enligt tidigare uttalanden.
Från Volvos pressmeddelande: Det elektrifierade drivlineprogrammet, som omfattar både en ny kompakt laddhybrid med Twin Engine och en ren elbil, är centralt för CMA-arkitekturen, säger Volvos vd och koncernchef Håkan Samuelsson. Han tillägger att produktionen av den nya 40-serien beräknas komma i gång under 2017.


Och Teknikensvärld skriver så här:
Volvo har annonserat att CMA-plattformen är deras första plattform som är anpassad för enbart eldrift, alltså en ensamt arbetande elmotor utan assistans från en förbränningsmotor. När nya 40-serien kommer som elbil blir det med upp till 35 mils räckvidd. Senare, år 2019, kommer även SPA-plattformen att ligga till grund för en elbil.
http://teknikensvarld.se/volvo-40-1-och ... id-301505/
av Kluster
#1078086
Ingen som kan Photoshop som kan färglägga SUV:en helsvart alt helvit? :roll:

Sedan-fronten ser mer kaxig ut än SUV:ens men gillar SUV:en mer överlag!
Användarvisningsbild
av joel80
#1078127
Jag la inte allt för mycket tid på maskningen eller färgläggningen... men kanske man ändå kan få nån uppfattning...
Gjorde även röd och blå.. :D
Bild

Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 39

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]