Moderator: Moderatorer

#1145323
JRT skrev:Gav bilen en tvätt. Är det någon som vet vad de saltar med runt Göteborg? Har aldrig gjort av med så mycket spolarvätska, som i år :(
Jag tycker det är som vanligt typ. Möjligtvis har det regnar lite mindre än vanligt så det gamla kletet ligger kvar på vägen istället för att regna bort.
#1145529
Haft bilen inlämnad för ett åtgärdspaket. Bilen kunde tydligen börja brinna vid hög motorbelastning innan bilen blivit varm. :shock: Nåja, risken är väldigt liten, men bäst att göra det ändå. Kostade inte något. Bland annat byttes grenröspackningen.

Kaffet är gott, gratis och flera bra tidningar att läsa under tiden. Serviceteknikern trevlig och duktig.
#1145748
joel80 skrev:Hade vår T4F inne för den åtgärden för ett par veckor sen..
Märker du någon skillnad, längre uppvärmningsform eller något annat?
#1145935
Ja, jag har skottat av huven och satt i laddaren på min XC70. Måste ju se till att batteriet inte fryser. Kanske ska jag flytta den om några dagar, någon meter. Jag väntar på att bilens dator ska bestämma sig för att bilen är hel. Den har stått snart ett år nu, jag startar den ibland, så det borde rassla till när som helst i de thailändska instrumenten och SRS-lampan. Min V70 har stått ännu längre. Den franska styrningen rostade inifrån. Den bilen kommer jag inte ens in i trots att jag kopplar på ström och allt och har dragit extra kablar för att kunna ladda batteriet utifrån. Borde inte ha låst bilen. Härliga bilar är det, de stunder de fungerar som bilar. Lite trist är det ändå att auktoriserade verkstäder går bet på att laga bilarna utan att byta hela bilarna. Det blir tydligen billigare med en ny bil än att laga ett glapp i en lödning nånstans. Mina två japanska 4wd-bilar å andra sidan har två tilltalande kvaliteter: de fungerar och är enkla att laga om något mot förmodan skulle gå sönder. Den ena har gått strax 50000 mil och jag kommer inte över 15000 kr i reparationer inkl byte av dämpare och sånt sen bilen var ny. Den har aldrig varit på service, körs varje dag och serviceboken är blank.
Så vad jag har gjort för min Volvo idag är att jag har tagit till sopen och laddar.
#1146039
Bytt plats på mina xenonlampor för att säkerställa att det faktiskt är lampan som börjar sjunga på sista versen. Har fortfarande inte tagit tag i den höga bränsleförbrukningen..
#1146543
Tvättat och gjort helgfin...
.... och äntligen bytt ut innerbelysningens stenåldersglödlampor.. :idea:
  • 1
  • 693
  • 694
  • 695
  • 696
  • 697
  • 1849

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...