Moderator: Moderatorer

#1172091
Micce1980 skrev: Bra där, annars är det alltid kul att se en bil som någon lagt mycket tid och kärlek på men helt missat reklamen där bak :) Vad satte du med för tejp? Kör samma som jag gjort i säkert 15 år nu, svarta hållare från Mekonomen (jo jag har köpt nya hållare sedan dess) :-)

Själv hade jag "sovmorgon" och for förbi skroten innan jobbet idag, dagens uppdatering gick som jag hoppats så nu har luckan mellan sätena kromkant precis som jalusiet. Tidsåtgången för bytet föll på hela 1 minut så nu är ordningen återställd :-)-)
Håller med, reklam går tvärbort :) Sen tycker jag det blir mer "cleant" helt utan ramar... och tidigare (när det gick) beställde jag alltid skyltar UTAN eu-märke också, ännu "cleanare" 8)
Har använt lite olika tejp på olika bilar, men på denna använde jag Stokvis dubbelhäftande tejp avsedd bl.a. att limma speglar på kakel, vill ha lite "flex" och "avstånd", dvs nån m.m. skum så att skylten inte skaver. På XC60 är det dessutom inte helt plant under skylten på bakluckan, så krävdes två lager där bak..... och fram välvde jag skylten lite både i höjd och sida så den perfekt följer konturen av stötfångarplasten....

Det är de små detaljerna som gör det :wink: precis som din kromlist!!! Snyggt!
#1172154
Monterat stänkskydd på min KE-17. Mer praktiskt men det kanske sänker utseendet, vad tycker ni? :roll:
Bilagor
PicsArt_05-11-07.18.05.jpg
PicsArt_05-11-07.18.05.jpg (1.03 MiB) Visad 7440 gånger
#1172202
Absolut inget fel med stänklappar. Dock kommer mina bak att bli ersatta utav stylingkitet :D

Bild

Blev en snabbtvätt med Meguiars W&W med lite D115 idag, så jäkla härligt när bilen håller sig ren längre än ut ur tvätthallen 8)
#1172212
Fick hem Thuleräckena idag, äntligen. Glömde först köpa en av två "fotdelar" sen fick jag allt för långa räcken men nu är allt rätt och provmonterat. Satte även dit dagsfärska torkarblad som kom från wipers.se Undrar förresten vart forumrabatten tog vägen?
Bilagor
IMG_1288.JPG
IMG_1288.JPG (276.49 KiB) Visad 7709 gånger
#1172225
grillchips skrev:Micce: Funkade inte jagrullar123?
Hittade denna där det stor "jagrullar123" ja http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 4&t=131046

Kan ju antingen skrivit fel eller så, men får maila dem och se :wink: Gillar deras egna i alla fall, de har sedan fem år fått sitta på mina bilar. Synd att de inte hade egna bak bara
#1172259
coachen skrev:Monterat stänkskydd på min KE-17. Mer praktiskt men det kanske sänker utseendet, vad tycker ni? :roll:
Jag tycker knappt det syns, Det som däremot sänker utseendet är blästrade skärmar :D

Däremot tycker jag den svarta listen under fönsterna på KE är så mycket snyggare än den kromade på övriga modeller.

Kan man köpa svarta lister och är det lätt att byta?
#1172307
Micce1980 skrev: Hittade denna där det stor "jagrullar123" ja http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 4&t=131046

Kan ju antingen skrivit fel eller så, men får maila dem och se :wink: Gillar deras egna i alla fall, de har sedan fem år fått sitta på mina bilar. Synd att de inte hade egna bak bara
Ja, den har jag tidigare använt själv och det har fungerat, men nu var det förvisso ett tag sen. Uppdatera gärna här eller i den berörda tråden om du får svar - kanske samarbetet har avslutats, jag behöver däremot köpa nya blad ASAP. :lol:
#1172488
grillchips skrev:
Micce1980 skrev: Hittade denna där det stor "jagrullar123" ja http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 4&t=131046

Kan ju antingen skrivit fel eller så, men får maila dem och se :wink: Gillar deras egna i alla fall, de har sedan fem år fått sitta på mina bilar. Synd att de inte hade egna bak bara
Ja, den har jag tidigare använt själv och det har fungerat, men nu var det förvisso ett tag sen. Uppdatera gärna här eller i den berörda tråden om du får svar - kanske samarbetet har avslutats, jag behöver däremot köpa nya blad ASAP. :lol:
Det visade sig att jag skrivit fel :| :| Jaja men får se om de kan ändra fakturan och vara trevliga och ge mig rabatten ändå. Hade skrivit här i sökfältet "jagrullar rabatt" och sedan råkat kopiera det istället för "jagrullar123" :wink: De levererade torkarna snabbt som vanligt i alla fall

Kom över en automatiskt avbländande innerbackpegel från en V40 MY15 som fick hitta nytt bo i min V60 :) Passade riktigt bra. Provmonterade en ramlös utan avbländning förra veckan men ville inte "byta ner mig" trots att det var snyggare. Vill någon ha en av de två speglarna jag inte använder kan vi säkert hitta på något
Bilagor
IMG_1308.JPG
IMG_1308.JPG (383.11 KiB) Visad 7679 gånger
  • 1
  • 743
  • 744
  • 745
  • 746
  • 747
  • 1849

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]