...

Moderator: Moderatorer

#1153176
Det där med vem som stannar och vem som kör vid en chikan... Jag har en på min väg till jobbet och även där upplever jag allt för ofta att om jag står och väntar på två bilar som skall passera och en tredje precis hinner att köra in, innan de två jag väntat på har passerat mig så gör den det, vilket jag tycker är riktigt jäv-a DB:igt.
Men eftersom vi numer lever i lilla Curlinglandet JAG så finns ju bara en som betyder något...
#1153213
Ja nog var det där lite väl själviskt.. Om den som kommer sist där ligger lite närmre kan jag tycka det är okej, kan själv "följa med" någon som kör framför i ett sånt läge. Men kommer man sådär precis när den som stått och väntat på andra sidan ska börja köra så är det rätt fräckt att bara köra på tycker jag..
#1153622
joel80 skrev:Även lite oklart hur kunskaperna kring att ett rött X över en fil har samma betydelse som ett rödljus helt försvunnit (eller aldrig funnits?)
Oklart var ordet, filen är stängd men folk anser sig inte ha tid till sådant dravel, vilktigt att komma hem 1-2 min tidigare idag (och alla andra dagar) än att följa enkla regler samt att respektera sina medtrafikanter som också vill komma fram. Kul att se fler videos, keep it up, får bidra med ett gästklipp en dag :)
#1153647
Tänk sig så intressant det vore att se polisen stå och plocka rödljuskörare vid ett sånt ställe.. Bara vinka in dem efter incidenten och bötfäll på löpande band.. :twisted:
#1153660
joel80 skrev:Tänk sig så intressant det vore att se polisen stå och plocka rödljuskörare vid ett sånt ställe.. Bara vinka in dem efter incidenten och bötfäll på löpande band.. :twisted:
Det hade varit ett mycket effektivt inkomstsätt :)
#1153828
Det här med belysning på lastbilar är en intressant historia.
Jag skall göra en Gallup någon dag och se hur många procent av lastbilarna som kör med "adekvat" belysning, för antingen är det som Joel visade, riktiga julgranar eller så kör man på parkeringsljus eller liknande.
Vad är det för på vanligt hederligt halvljus eller för all del DRL MED bakljus?
Hur är det med DRL och lastbil, får/skall även de vara utan bakljus? Hur är det med belysning på släp bak, skall dessa lysa eller inte i dagsljus?
#1153855
BennyL skrev:Det här med belysning på lastbilar är en intressant historia.
Jag skall göra en Gallup någon dag och se hur många procent av lastbilarna som kör med "adekvat" belysning, för antingen är det som Joel visade, riktiga julgranar eller så kör man på parkeringsljus eller liknande.
Vad är det för på vanligt hederligt halvljus eller för all del DRL MED bakljus?
Hur är det med DRL och lastbil, får/skall även de vara utan bakljus? Hur är det med belysning på släp bak, skall dessa lysa eller inte i dagsljus?
Jag har drl på min lastbil som vid automatik beroende på omkringvarande ljus slår över till halvljus där då även bakljusen lyser, annars så är bakljusen släckta precis som på personbilar.
#1153888
Exyzäta skrev:
BennyL skrev:Det här med belysning på lastbilar är en intressant historia.
Jag skall göra en Gallup någon dag och se hur många procent av lastbilarna som kör med "adekvat" belysning, för antingen är det som Joel visade, riktiga julgranar eller så kör man på parkeringsljus eller liknande.
Vad är det för på vanligt hederligt halvljus eller för all del DRL MED bakljus?
Hur är det med DRL och lastbil, får/skall även de vara utan bakljus? Hur är det med belysning på släp bak, skall dessa lysa eller inte i dagsljus?
Jag har drl på min lastbil som vid automatik beroende på omkringvarande ljus slår över till halvljus där då även bakljusen lyser, annars så är bakljusen släckta precis som på personbilar.
Mercedes?
  • 1
  • 335
  • 336
  • 337
  • 338
  • 339
  • 356
Köpråd

Skrev in en annan tråd. Men en hybrid med to[…]

Hej, Som rubriken lyder har min V50 1.6d frå[…]

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]