...

Moderator: Moderatorer

#1138288
joel80 skrev:Smått skrämmande kommentar på förra videon (#100).
Alltså, hur får man för sig att högerregeln inte gäller bara för att det är raksträcka?
Det finns många som anser att högerregeln inte gäller i T-korsningar, eller om det "bara" är en cykel som kommer från höger....
I fjol mötte jag en SAAB som svängde vänster precis framför mig, han tyckte han hade företräde eftersom han använde blinkersen! :roll:
#1138290
Ahh.. den där magiska blinkande lampan som ger företräde.. Ja den är rätt populär! Även vid filbyten används den ibland som väjningspliktsmarkering åt den som ligger i filen bredvid!

Snubben har tydligen tagit bort sin kommentar efter att jag frågade var han fått lära sig att en raksträcka eller övergångsställe skulle upphäva högerregeln. Positiva i det hela är att han troligen nu vet vad högerregeln är.
#1138293
En till video.. lite diverse som vanligt, och sen en tripp till Umeå och tillbaka.. Man hittar konstigheter där uppe också! ;)

[youtube]kctroLZDPCI[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=kctroLZDPCI
#1138294
joel80 skrev:Ahh.. den där magiska blinkande lampan som ger företräde.. Ja den är rätt populär! Även vid filbyten används den ibland som väjningspliktsmarkering åt den som ligger i filen bredvid!
Kör (eller cyklar) man mycket i Stockholmstrakten lär man sig snabbt att om någon använder blinkersen är det för att han skall tränga sig före, alternativt är utsocknes. :mrgreen:
#1138310
joel80 skrev:En till video.. lite diverse som vanligt, och sen en tripp till Umeå och tillbaka.. Man hittar konstigheter där uppe också! ;)

[youtube]kctroLZDPCI[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=kctroLZDPCI
Trevligt att du kör lite i Umeå,är själv där uppe någon gång om året. Inte alltid så lätt att hitta... 8)
#1138412
joel80 skrev:Hehe.. det tyckte min GPS också. :P
Gågata och sen bussväg tror jag att jag lyckades med.. hehe..
Det kan jag intyga att du gjorde :lol:

Gällande kö-fuskaren du tar upp (I Umeå dvs) så är det ganska vanligt på just det stället och jag skulle säga även vettigt att enstaka bilar gör det. Det blir lätt köbildning i den högra filen så inte fler kommer på även om dom ska till vänster. Sen tycker jag man får ha vett nog att stå sitt kast, att om man inte kan gasa på och ta sig in säkert utan att blockera för någon så får man faktiskt köra vänster :)
#1145788
En ny video från hemresan från London... Genom England, Frankrike, Belgien, Nederländerna, Tyskland och Sverige. (Vi tog nattfärga mellan Travemünde - Trelleborg så vi slapp Danmark den här gången. :D

[youtube]xvaZ9V5PYqg[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=xvaZ9V5PYqg
#1145943
joel80 skrev:Vi tog nattfärga mellan Travemünde - Trelleborg så vi slapp Danmark den här gången. :D
Skönt, den danmarksresan är rätt go att slippa när man kör långt. Skoj att ni kör en vänsterstyrd bil i vänstertrafik, känns lagom udda antar jag? Har kört högerstyrd vid två tillfällen på Nya Zealand, känns som att någon hänt på hjärnan när man ska iväg men sen efter en vecka eller så tänker man inte mer på det.

Btw, nej de kanske inte gillar att bli omkörda av en caddy men tror mer på att du fått de att vakna upp ursin sköna dvala och de då insett att de saktat ner
  • 1
  • 332
  • 333
  • 334
  • 335
  • 336
  • 356

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]