...

Moderator: Moderatorer

#630771
Omvänt har testats på en sträcka vid Mälarhöjden söder om Sthlm. Om man körde för fort så kom en betongbalk upp ur vägbanan. Men den var inte i drift så länge, tror att den åkte upp för långt så att bilarna skadades.
#630933
Är det på 30 och 50 vägar så lär det väl vara en fördel kontra vanliga fartbulor, räcker att de saktar ner till laglig hastighet.

Men vad händer när jag blir omkörd av en MC som tydligen klarar av att köra på sidan, får jag världens kyss då? Eller när det är väderstörningar? klarar den det?
av *pettson*
#631923
Spännande luckor.
Blir perfekt när någon kör sänkt bil i 34km/h. För ska det märkas ordentligt i bilen så faller luckan 60mm.
Nåt som naturligtvis däckstommar och annat är anpassade för när man kör 30 profil. Hur länkarmslagringarna mår av en sån tvärnit trots allt ska jag inte ta upp, men dom hinner bottna iallafall.
Naturligtvis skadar det inte din bil. Det gör inte heller potthål eller asfaltskanter och liknande om vi lyssnar på samma informationskällor. Rutor och annat spricker inte heller av den typen av gupp. Det vet dom flesta VAG ägare.
Trots att det inte skadar så blir det många verkstadsbesök för dyra kronor för folk som kör försiktigt och aldrig i princip kör på landsväg som träffar såna kanter.
En märklig företeelse som inte kan hända om broschyrer är sanna.
Samtidigt så skulle det ju skona busschaufförer och passagerare.
Kommer bli intressant att parkera röven vid såna luckor för att se för vilka bussar det INTE öppnar i Motala om det införs.
Jag kan nämligen inte komma på någonstans där hastigheten brukar hållas av buss eller taxi.
Där finns även ett kontraktskrav på t.ex Taxi att dom MÅSTE hålla hastigheten under 07-17 då trafik som kan vara kommunbeställd sker. Alla hastighetsöverträdelser noteras ( i den mån man kan bevisa det) och taxiföretaget får böta för varenda ett.
Nu är ju bevisläget kalasbra: Öppen lucka lika med böter till kommunen. Kanske kan ge en extra Fas 3 plats som ansvarig för dokumentation?

I övrigt så: När MCn kör om dej får du kyssen som tack. Han kör vid sidan om. Den klarar inte att särskilja. Väderstörningar verkar den däremot inte känslig för.

http://www.edeva.se/filer/BroschyrA4.pdf
#631949
Gött om en moppe flyger om en o sen står man där med sina lågprofilare... :P Tittar man som i exemplet där bussen är lär den ju åtminstonde vintertid påverka bromssträckan då metall genererar kass friktion. Jag respekterar hastigheten där det springer mycket barn. Polisen skulle ju faktiskt kunna lasra bilar på platser där det gör nytta, och gärna dom dagarna solen inte skiner med. Som att stå vid infarten till rejmes, ser jag att någon är påväg ut så håller jag hastigheten han räknar med. Annars vill man ju uppi den ekonomiskaste marschfarten såfort man kan för att spara bränsle + att man skickar ut mindre mängd farliga avgaser?
#631955
*pettson* skrev:http://www.edeva.se/filer/BroschyrA4.pdf
"Resultatet av analysen visar att minst 95% av passerande trafik håller hastigheten vid Actibump."

Det är suveränt bra resultat. Fortkörning i princip elimineras med andra ord. Det är i klass med mitträcken som eliminerar frontalkollisioner och cirkulationsplatsen som eliminerar världens farligaste trafikmanöver vänstersvängen.

Ta bort alla halvbra lösningar och inför detta överallt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]