...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#563820
Ju mer jag läser om detta desto mer förstår jag gubben. Hade jag vart gubben hade jag lagt ut fotanglar. Det måste man ju få göra på sin egen tomt?
av PTV
#563905
Om man är så stressad så man måste använda annan persons infart / utfart för att jämt och ständigt vända på denna plats varför då inte köra lite tidigare.Vad blir nästa steg, gena genom hans kök för att det går snabbare !?. :roll:
Användarvisningsbild
av Mabuse
#563983
llesrof skrev:Hade jag vart gubben hade jag lagt ut fotanglar. Det måste man ju få göra på sin egen tomt?
Nja. Du får lägga ut dem, men om någon blir skadad pga det (eller om hans bil får punktering) åker du på det.
Precis som när en inbrottstjuv halkar på din osandade garageuppfart på vintern, så åter du som ansvarig fastighetsägare på det. Eller om du sätter upp snubbeltråd i garaget och inbrottstjuven snubblar på den och bryter foten. Då åker du också på det. (Om du inte "städar undan" beviset förstås, dvs snubbeltråden och inbrottstjuven.)
av DarrenB
#564023
Fotanglar?? Nu ska vi inte överdriva. ;)

Nä det är få av föräldrarna som tar bilen och ännu färre som vågar sticka in bilnosen ovanför hans garageuppfart, så det är inget problem för dem.

Låt oss säga så här jag tänker vända på vändplan i fortsättningen för att slippa ett eventuellt påhopp men om ni kände till historiken med detta gamla bittra pensionärsparet så skulle ni nog också tycka att de överdriver lite.

Jag har alltså "lånat" ett par meter av hans långa garageuppfart kanske 4 gånger på ett år och jag är säker på att han inte ens lagt märke till det 3 av de 4 gångerna. Man kan lugnt påstå att de inte har så mycket mer att göra i sina liv än att klaga på allt och alla. Han besvärar sig tom att gå hela vägen ned från huset med två kryckor för att försöka säga åt mig att jag inte får använda 1 meter på hans uppfart för att vända bilen.

Men som sagt, jag tänker respektera hans garageuppfart och bara använda trottoaren istället. Det borde han inte kunna bli sur över.
av Provocative
#564045
Ehm- Innan du använder trottoaren.... När jag bodde i hus så var även trottoaren utanför huset min. Tror faktiskt att samma sak gäller där. Eller så var det bara en grej för den komunen. Bäst är att du stirrar surt på honom när du åker till vändplanen;)
av Provocative
#564048
Ehm- Innan du använder trottoaren.... När jag bodde i hus så var även trottoaren utanför huset min. Tror faktiskt att samma sak gäller där. Eller så var det bara en grej för den komunen. Bäst är att du stirrar surt på honom när du åker till vändplanen;)
Användarvisningsbild
av SvenB
#564073
Nej, du äger nog inte trottoaren framför ditt hus. Men i många kommuner är du skyldig att snöröja den.
av llesrof
#564206
Egentligen är det ju synd om gubben om han inte har något annat roligt i livet än att bevaka sin garageuppfart. Bjud honom på en kopp kaffe vettja :D
Användarvisningsbild
av wissel
#564243
Jag hade samma problem på min tidigare garageuppfart, det blev en vändplats för taxi....jag lovar er
att den dagen någon backar eller kör på din bil på din egen infart.....då är snällheten borta. vart fall tog min slut där.
Jag lade ut spikplank varje morgon när jag åkte och varje kväll jag kom hem. Tog en vändning snabbt :-)

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]