...

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
#1130262
Är ju inte bara det att man riskerar att få bilen påkörd och att dom är uppe och backar i min mur. Min minsta kille är 2 år och man vill ju gärna kunna släppa honom längre än en meter ifrån sig utan risk för att det kommer en bil farandes in på tomten med allt vad det innebär. Ska nog skaffa mig en sån där vit/röd-plastkättning som man kan hänga mellan pollarna, iaf. när lillkillen är ute.
av Exyzäta
#1130265
Vallgrav, spikmatta, minfält, bommar, hagelbrakare, varning för lösspringande hund, idéerna är många men lagligen få.

Prova med en skylt till att börja med och sen stega upp därifrån.
Användarvisningsbild
av Derank
#1130272
Hos en bekant löste vi det enkelt genom att sätta ut 2 blomlåder, då blir det för krångligt för folk att backa och trixa, borde funka med ett par större koner ochså, typ superkon el liknande. Finns att köpa hos bla ramudden.
av Tompamannen
#1130442
NilsO skrev:Låter som att de som kommer dit gör det av misstag. Kanske en skylt om återvändsgränd och "vändzon saknas" eller något vid början av gatan?
Ja till 95% är det säkert så, men dom flesta kör in några meter, ser sig omkring, och fortsätter sedan in i trädgården för att vända. Dvs. man klarar inte att backa tillbaka där man kom ifrån. Får se när min skylt kommer som är beställd om det gör nån skillnad.
Användarvisningsbild
av joel80
#1130462
Vem äger vägen precis utanför? Det kanske skulle hjälpa mycket om det gick att fixa en liten breddning eller så innan din tomt så att det gick att utföra en trepunktsvändning utanför grindhålet? Fast kanske inte är möjligt beroende på hur det ser ut. :) I bilden i mitt huvud på hur det ser ut skulle det vara den perfekta lösningen. ;)

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]