...

Moderator: Moderatorer

#256968
Nu har det hännt mig två gånger, och senast var igår kväll. En bil kommer i 120blås i stan och kör mot rött! Detta är andra gången jag ser något sånt här.
Hade jag bara fått grönt kort efter så hade jag givetvis hakat på bilen och ringt polisen men det känndes ganska lönlöst.
Första gången något sånt här hände hade jag grönt för en korsande väg vars hastighet är 70km/h Jag började köra och bara en sekund senare kommer en bil rakt mot rött i ca 90Km/h. Hade jag varit 2-3sek snabbare had ejag förmodligen blivit där.

Efter den gången och nu efter reprisen igår är jag ännu mer nogrann med att titta så att verkligen ingen kommer körande mot rött fastän du har grönt. Sen får det gärna ta 2-3sek längre tid för dig och bakomvarande, huvudskaen är att man inte blir dödad eller allvarligt skadad.
Det som gör mig ännu mer förbannad är VAR ÄR POLISEN???? Förmodligen körde de väl på en rak fin motorväg någonstans och iakktog som det så fint heter. Om de över huvudtaget nu fanns någon polis i tjänst vid den tiden men det ska man inte ta för givet. Trafikkontroller har man på de tider på dygnet när det är som mest trafik så att man får in maximalt med bötestpengar till sitt bankgirokonto, säga vad ni vill men JO det är fakitkst så och det har jag min egen erfarenhet av vid yrkesmässig trafik.

SÅ SER ALLTID FÖR ÄVEN NÄR NI HAR GRÖNT I EN KORSNING!
#256979
:shock: Ja det gäller att se sig för! 120 blås i stan! :o

Ibland om man har "gröna vågen" framför sig och rullar 50 genom då brukar jag tänka ifall det skulle komma någon som kör mot rött så skulle det nog smälla rätt bra..

Se dig för även vid järnvägsövergångar! Det kan vara fel på signalerna!

/Kalle

Låter nojigt kanske men jag känner mig […]

Brum från baslåda

Efter en massa forskande igår så har j[…]

Läckande styrservo v70 2005

Jo har sett att den varit lite fuktig, men kan de […]

V 70 med en D 3 motor

år modell är 2016 Då är […]