...

Moderator: Moderatorer

#1193787
SebbeV70 skrev:Hur många här håller 3 sekunders regeln? Jag håller den till 80% är mest inom yrket som stressen gör en till en jobbig typ. Men försöker påminna mig själv.
Alltid, tre pluppar på avståndsvarnaren men kör alltid längre bak när jag gasar själv.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1193795
Tror det är lite olika hur avstånden är på olika bilar.. I allafall mellan olika versioner av adaptiv farthållare.. Och jag har nog 5 eller 6 streck.. Inte bara 3.
#1193921
joel80 skrev:Tror det är lite olika hur avstånden är på olika bilar.. I allafall mellan olika versioner av adaptiv farthållare.. Och jag har nog 5 eller 6 streck.. Inte bara 3.
Har en V60 MY12, men kör samma i XC60 MY14. Upplever att XC60in ligger lite närmare, men Jan vara placebo. Finns fem streck på båda. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1200565
Skåpbilsföraren blev allt annat än glad när lastbilen framför går ut och blockar denne, hade med tutat om man gör en laglig omkörning i maklig takt. Lastbilen bakom mig blockade sedan rätt duktigt med. :???: Om de inte tål att folk använder vänster körfält för omkörning varför inte köra om själva för att framme vid vägbygget använda sig av "blixtlåsprincipen".
20170926_104217_N.jpg
20170926_104217_N.jpg (797.15 KiB) Visad 774 gånger
#1201353
När folk ska blinka med helljuset för dom tror att man åker med halvljus och dimljus när det isjälvaverket är DRLn som lyser. Allra helst när dom själv sitter i nya Volvo dom också som lyser precis likadant.... :roll:
#1201361
jimlindeborg skrev:När folk ska blinka med helljuset för dom tror att man åker med halvljus och dimljus när det isjälvaverket är DRLn som lyser. Allra helst när dom själv sitter i nya Volvo dom också som lyser precis likadant.... :roll:
Aktivt helljus?

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1201369
Jag tycker mig ha blivit blinkad på (bakifrån!) flertalet gånger på senare tid. Det har ibte varit mörkt ute (men skymning), och jag har många gånger funderat på vad tusan de håller på med. Det verkar nästan som om det varit det aktiva helljuset som har haft svårt att bestämma sig.
Majoritet asiatiska märken.
#1201402
svergie2 skrev:
jimlindeborg skrev:När folk ska blinka med helljuset för dom tror att man åker med halvljus och dimljus när det isjälvaverket är DRLn som lyser. Allra helst när dom själv sitter i nya Volvo dom också som lyser precis likadant.... :roll:
Aktivt helljus?

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
På min? Nej.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1201444
Inte min heller!
Användarvisningsbild
av joel80
#1201465
Kanske är så att vissa ibland kör med DRL och bakljusen släckta (inte i Volvos fall om man har i Auto) i dåligt väder. Då kan man med rätt bli blinkad på eftersom man är tvungen att använda halvljus när sikten är nedsatt. (Alltså så fort vi har regn, dimma elller snö)


I mörker blir jag ibland blinkad på då folk verkar tro att jag har helljus på. :/ Kommenterade det för Serviceteknikern när jag var inne i ett annat ärende tidigare och då kollade han med en sån där maskin dom har på besiktningen och sa att jag låg rätt och inte för högt i ljusbilden
  • 1
  • 402
  • 403
  • 404
  • 405
  • 406
  • 544

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]