...

Moderator: Moderatorer

#1222848
Du glömde:

Det kan vara nån som tror sig vara viktigare än dig.
Det kan vara nån som anser sig stå över lagen.
Det kan vara nån dom skiter i andra trafikanter.


Får man bli lite irriterad på dem?
;)
#1222851
Jodå visst ska man hjälpa varandra i trafiken och det var väl ett klokt inlägg man såg här från Momentum, SvenB mfl.

Men. Det jag skrev om är något helt annat. Folk som av en eller annan anledning är så dåliga på att köra bil så att de blir en direkt livsfara dels för medtrafikanter, dels för folk som uppehåller sig i närheten av vägen. Folk som vinglar med bilen över hela vägen ut i vägrenen, beter sig helt irrationellt och bromsar/gasar hej vilt och utan koll på omgivningen.

Jag vill ha bort dessa från trafiken av hänsyn till mina medmänniskor, barn, barnbarn.
#1222871
joel80 skrev:Du glömde:

Det kan vara nån som tror sig vara viktigare än dig.
Det kan vara nån som anser sig stå över lagen.
Det kan vara nån dom skiter i andra trafikanter.


Får man bli lite irriterad på dem?
;)
En sådan granne har jag men han beter sig likadant i alla sammanhang.
Senast redigerad av 1 Paglar, redigerad totalt 0 gånger.
#1222876
Och vi får inte glömma alla mobilstinna unga (finns lite äldre också.. men de yngre verkar snäppet värre) som vinglar över vägen som vilket fyllo som helst!
Dom får vi bli förbannade på också.. en rejäl tutning förtjänar dom om man lyckas se det i tid! :)
#1222880
Ååååh. Broms-folket. Dom där som kör 80 på 100 väg, bromsar och vinglar för mötande (gärna trots vajerräcke). Och när nästa 70-sträcka kommer har dom fått upp farten till 90, vilket dom håller rakt igenom.
Hur vi inte kan ha årskontroller på synen (oavsett ålder) är ett mysterium, det är nog bra mycket viktigare än årlig besiktning av bilen.
#1222886
Årskontroll känns lite överdrivet.. men var 5:e år borde man absolut ha krav på koll. Att det inte ens är koll var 10:e år när man ska förnya kortet är uselt.
Användarvisningsbild
av snepo
#1222892
Om man ska reta upp sig på alla som kör som idioter. Blinkar inte kör för sakta kör för fort vinglar inte skrapat rutorna mm,då skulle man få vara förbannad varje dag. Jag brukar försöka skratta åt idioterna,i den mån jag kan. Orka bli förbannad varje gång.
#1222904
joel80 skrev:Du glömde:

Det kan vara nån som tror sig vara viktigare än dig.
Det kan vara nån som anser sig stå över lagen.
Det kan vara nån dom skiter i andra trafikanter.


Får man bli lite irriterad på dem?
;)
Alltså någon som kör Audi, BMW 5-serie, nyare VW Passat eller Volvo XC60. Ja, man får bli irriterad på dessa.
#1222915
Det där med att folk inte blinkar och att det skulle vara kopplat till vissa bilmärken... sorry jag kan inte se den kopplingen. Det har blivit ett utbrett fenomen och jag ser det lika ofta från folk som sitter i en liten Kia, Skoda, Seat som i de märken som oftast förknippas med det här, Bmw är väl det allmänt erkända paradexemplet. Kör fö Bmw själv understundom... och brukar blinka precis som vanligt. Men visst är det irriterande när folk inte blinkar, man tappar någon dyrbar sekund minst :D

Otroligt jobbigt... i det stora hela eller hur :wink:
#1222949
Blir irriterad på folk som inte använde påfarten till motorvägen till att komma upp i hastighet utan ger sig ut på motorvägen i typ 60 och sen accelererar dem sakta.
  • 1
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426
  • 544
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]