...

Moderator: Moderatorer

#1122544
Andis skrev:Perra83 kan den peugeut haft LED hörde en som sa att dom bländar ännu mer en xenon ljusen gör. Som jag tycker är för starka specielt när man möter dom vid krön.
Japp, garanterat LED. Dom måste väl också ha automatisk höjdjustering precis som xenon. Säkert för högt inställda från fabrik.
#1122568
Körde in i Nashville idag :) Har turat runt i staterna i nio veckor och det flyter på bra på vägarna och de är lätta att samarbet med, men idag satt det en "yngling" i en S40n ensam bakom oss i samåkningsfilen och visar tecken och förefaller allmänt otrevlig för att jag höll 65mp/h på en 65 sträcka. Ibland är man riktig sugen på att bromsa utan förvarning. Orkar dock inte "muppa" mig för mycket här, målet är att komma fram och ha roligt, viktigare än att läxa upp ett mongo. :) Har ännu inte vant mig att alla kör för fort på motorvägarna men på de mindre med möten vågar de knappt röra gasen och att köra om är knappt att tala om

Blir inte sur över sådant men blev ändå överlycklig kort därefter, kom till ett vägarbete där den skyltade hastigheten sänktes till 55mp/h, de flesta kör så klart om men en projektil stask ut och jag såg att polisen längre fram hann mäta upp honom :)
Användarvisningsbild
av erikn
#1122605
Micce1980 skrev:Har ännu inte vant mig att alla kör för fort på motorvägarna
Med tanke på hur hastigheterna är satta här hemma i Svedala så borde du vara van vid det. Det är ju norm då hastigheterna är totalt fel satta beroende på hur vägarna ser ut.
av Lövet
#1122624
Perra83 skrev:
Andis skrev:Perra83 kan den peugeut haft LED hörde en som sa att dom bländar ännu mer en xenon ljusen gör. Som jag tycker är för starka specielt när man möter dom vid krön.
Japp, garanterat LED. Dom måste väl också ha automatisk höjdjustering precis som xenon. Säkert för högt inställda från fabrik.
LED har automatisk justering ja. På min 308 SW -14 var strålkastarna väldigt lågt justerade från fabrik.
#1122731
erikn skrev:
Micce1980 skrev:Har ännu inte vant mig att alla kör för fort på motorvägarna
Med tanke på hur hastigheterna är satta här hemma i Svedala så borde du vara van vid det. Det är ju norm då hastigheterna är totalt fel satta beroende på hur vägarna ser ut.
På sätt och vis ja. Men kör jag enligt gps och skyltad hastighet hemma kör jag om en 70%. Förutom på 40 km/h i city förstås där blir man omkörd själv av en 70%. Det kanske är så enkelt att allt är helt tvärtom mot hemma? :) Hur som är det klart skojsigt med olika kulturer
#1123551
Hade ett stjänskott framför mig på E4:an i morse som tyckte att dimbakljus var ThaShit. Informerade honom om att han hade det på varvid han blinkar några gånger med det, men sedan behåller det på.
Sikten var åtminstone ett par kilometer så det var mest av ondo, men men...
När han lite senare kom ikapp och körde om mig så hade han stängt av det, vilket ju var bra... :roll:
#1123625
Ja dessa jävla latrövar som inte borstar av bilen innan de åker.
Vi har väl på bara 2 dagar kunnat läsa om is som fallit från lastbilsflak, på bakomvarande bilist. Jag minns att den ena hamnade på sjukhus, den andra artikeln minns jag inte utgången kring.

Från min lägenhet ser jag Ulvsundavägen (Solvalla) här i Stockholm och idag verkade det som att polisen hade en liten "get together" där med x antal bilister, jag hoppas innerligt att de såg över folks "vintervanor" med bilarna såsom skrapade rutor, borstade tak etc.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1126659
Micce1980 skrev:Körde in i Nashville idag :) Har turat runt i staterna i nio veckor och det flyter på bra på vägarna och de är lätta att samarbet med, men idag satt det en "yngling" i en S40n ensam bakom oss i samåkningsfilen och visar tecken och förefaller allmänt otrevlig för att jag höll 65mp/h på en 65 sträcka. Ibland är man riktig sugen på att bromsa utan förvarning. Orkar dock inte "muppa" mig för mycket här, målet är att komma fram och ha roligt, viktigare än att läxa upp ett mongo. :) Har ännu inte vant mig att alla kör för fort på motorvägarna men på de mindre med möten vågar de knappt röra gasen och att köra om är knappt att tala om

Blir inte sur över sådant men blev ändå överlycklig kort därefter, kom till ett vägarbete där den skyltade hastigheten sänktes till 55mp/h, de flesta kör så klart om men en projektil stask ut och jag såg att polisen längre fram hann mäta upp honom :)
Kört 700 mil i USA i oktober och gjorde samma iaktagelse. På motorvägen kör folk gärna väldigt fort och hetsar. Sen på mindre vägar (som ändå i princip är motorväg med svensk standard mätt) så är man otroligt försiktiga.
Roligt med olika lokala regler i delstaterna med. Många vettiga och bra men som aldrig skulle fungera här. Kan tipsa alla som vill roadtrippa i staterna att köra lugnt och se hur andra gör. Så får man ett bra hum om hur det fungerar

Såg förresten TVÅ bilar på samma sträcka som ska stressa om mig när det blir 70-65-55-35... Och sen blir tagna precis framför mig av Highway patrol. Poesi :)
Vad gäller polisen i USA så var det mindre ute på motorvägarna än jag trodde. Däremot väldigt många i tätorterna. Säga vad man säga vill men jag saknar verkligen det här i Sverige. En synlig trafikpolis lugnar ner idioterna väsentligt. sen får man leva med att när man kär runt med Nevada plates kommer det upp en polis och ligger bakom i en minut lite då och då tills de hunnit kolla upp bilen :)
  • 1
  • 378
  • 379
  • 380
  • 381
  • 382
  • 544

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]