...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1152812
Ljuset från en golf med h4 är ungefär hälften så stark som en modern xenonlampa. Det är inte en bättre ljusbild som gör att de bländar mindre ;-)
#1153989
En Golf från -84 med trötta, men helt felställda H4:or kan blända mer än en väl ljusbildsoptimerad och justerad Xenon eller LED. Ljusbilden på många bilar är sådär, att skicka halvljus dit folk har sina ögon vid möte är bortkastat och förlorat ljus.
av rid54
#1153992
BennyL skrev:En Golf från -84 med trötta, men helt felställda H4:or kan blända mer än en väl ljusbildsoptimerad och justerad Xenon eller LED. Ljusbilden på många bilar är sådär, att skicka halvljus dit folk har sina ögon vid möte är bortkastat och förlorat ljus.
Precis så! :D
#1154810
Folk som kör rakt fram i ett körfält för svängande. Höll på att få en Fiat 500L i sidan för en stund sen. Det som sedan utspelade sig är föremål för kraftig censur... :roll:
#1159712
...alla dessa jä_lar som kör runt i avställda och obesiktigade skitbilar. Har två som står på min parkering, dessutom kör de som rövare, är orolig över att de skall ställa till med något skit!
#1159723
Skickade in tips till polisen idag med bild från dashcammen på en bil med en snubbe i som satt och fotade en villa ut genom passagerarfönstret.. Kollade regnummer och det bara skrek skumrask.. Oskattad, obesiktigad och 4 olika ägare sen 2015.

Har varit lite villainbrott i stan senaste tiden.. Så en bil med ett sånt track record och en snubbe som sitter och vad det som såg ut som, fotar en villa får varningsklockorna att ringa rätt ordentligt.
#1159789
Jo, men troligen kommer inget att hända med denne, svår att spåra då ägaren säkert "har flera bilar som han inte vet vem som lånat..."
Jag skickade också tips, bil som stod felparkerad på kommunägd parkering och som var obesiktigad och avställd sedan 2014, men som så glatt körs med...
#1160491
Mobilfyllon nu igen... :twisted:

Vad är det för fel på folk, är det OK att köra omkring med en 24-meters tradare med en hand på ratten och den andra med telefonen högt uppe framför ratten med lastbilen vinglande en halvmeter över filmarkeringen åt ena hållet eller ute i vägrenen nästa sekund, detta med påföljden att han la hela E4:an i dimma tack vare allt damm som är där just nu?
Jävla Tomte på #wiklundsåkeri
#1161432
Jag åker flera gånger i veckan en och samma sträcka, dvs hemifrån till affären och tillbaka. Senast alldeles nyss.
Jag kör ut från handelsområdet och det blir genast 70km/h, ett par hundra meter bort får man vika av vägen till ett rödljus. Den nya vägen efter rödljuset är det 30km/h på.

Så. På 70-sträckan, nä, där går det minsann inte att gasa upp till vettig hastighet, där pendlas det gärna mellan 40 och 60 "eftersom man snart ska vika av". Det är en högst trafikerad sträcka så att iallafall försöka gasa på är nog för alla att föredra. Men det tycker tydligen inte vissa.
Dessa personer anser däremot att det väl på 30-sträckan går alldeles utmärkt att ligga i 40-50. Framförallt nu när det är rejält med vägarbeten där och omdirigeringar, det går zickzack samtidigt som knegare står fåtal meter i från och arbetar.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?!


P.S
Kärringen i sin jävla Clio som genade mellan bilar över parkeringsplatsen när jag åkte där i godan ro för att hitta en lucka, jag hoppas din AC dör och att du tappar kaffet i knät. Varje dag. Resten av året.
#1161441
Hårda bud idag grillchips :-) Du får helt enkelt ordna med avskjutning :) Håller annars med om varför folk som om de vill köra under hastighetsbegränsningen gör så för att sedan ligga långt över tillåtet, men så går det då det ändå inte är någon som övervakar.

Vore bättre att man via sin dashcam kunde ladda upp tokerierna till polisens bötesbas eller så och sedan skickas bot ut på samma sätt som en felparkering och angivaren får såklart skattelättnad eller procent av boten insatt. :) Men vi sysslar inte riktigt med angiveri fortfarande i Sverige, tyvärr. joel80 skulle göra sig en rejäl hcka iaf :)
  • 1
  • 386
  • 387
  • 388
  • 389
  • 390
  • 544

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Hej, Jag har haft bilen på försäkr[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]