...

Moderator: Moderatorer

#1161460
Micce1980 skrev: Vore bättre att man via sin dashcam kunde ladda upp tokerierna till polisens bötesbas eller så och sedan skickas bot ut på samma sätt som en felparkering och angivaren får såklart skattelättnad eller procent av boten insatt. :) Men vi sysslar inte riktigt med angiveri fortfarande i Sverige, tyvärr. joel80 skulle göra sig en rejäl hcka iaf :)
Problemet är ju att det inte är ägaren av bilen, utan föraren som är skyldig till trafikbrotten.

Men man kan ju hoppas att någon faktiskt ändrar lagen så att ägaren blir skyldig i de fall som föraren är okänd. Men det är väl större chans att Nordkorea anordnar demokratiska val...
#1161463
Micce: Haha jamen, första problemet är att det är en T-korsning vi kommer ifrån, de som då kommer från vårt höger (när de väl får grönt) ligger allt som oftast i 70 eller mer. Att det då har kommit en slöpitt från ett håll som vägrar gasa upp eftersom denna ska vika av snart, det känns ju lite vanskligt så att säga.
Tantjäveln på parkeringen brände på bra hon också, hade jag varit där en sekund snabbare så hade hon klippt fronten på bilen. Visst, jag vill gärna ha fronten omlackad men inte så gärna. :lol:
Jag genar också mellan varven på parkeringar men enbart om det är väldigt öppet och fri sikt för både mig och eventuella sidoskott.
#1161472
Ulvsundavägen här i Stockholm, duger alldeles utmärkt som 70-sträcka. Men de borde möjligtvis finslipa lite på signalernas intervaller vid rödljusen.
http://tinyurl.com/kcmgnyh

I länken så bör man hamna strax innan rödljuset. Denna väg är det 70 på. Om man då, som jag i exemplet ovan kommer från vänsterkroken där och ska svänga till vänster (så man fortsätter i bildens riktning) så får man ett par hundra meter fram svänga av till höger. Det är den sträckan som är hopplös.
#1161490
Det där är en typisk 60-väg som den ser ut nu. Åtminstone sträckan närmast rödljusen. :wink: Vänta bara.

Fast det kan lika gärna dröja tills Bromma läggs ner innan någon orkar göra något just där.

Jag hade nog också såsat lite där om vägen var hyfsat tom men inte om det var mycket trafik som rullade på i 70.
Användarvisningsbild
av joel80
#1161611
Micce1980 skrev: joel80 skulle göra sig en rejäl hcka iaf :)
Bild
Hahaha..

Fast jag klarar mig bra som det är och tycker det är rätt bra att man är personligt ansvarig för trafikbrott. :)
#1165984
Fan asså... ibland blir jag bara så trött på folk så att jag vill skrota deras bilar med föraren kvar i. Idag fick jag stanna inne i en rondell för att en idiot hade haft den dåliga smaken att köra in större delen av bilen så att den blockerade ytterfilen i rondellen. Och där kom jag. Nu var det inte den idioten som retade upp mig mest, det var ju bara till att himla med ögonen, ta sig för pannan och vifta fram den jävel. Jag kom ju ändå inte förbi. Näe, dagens största idiot var den som låg bakom mig en in nyare BMW X3 och som tutade ilsket på mig när jag fick stanna. Tutade på MIG! Som om jag hade gjort något. Skulle jag kört in i och fortsatt genom bilen som blockerade vägen? Jag brydde mig inte om att jag hade firmabilen, det blev fingret i alla fall.

Må han drabbas av kronisk analklåda och för korta armar.
#1166029
llersof: Kanske skulle föraren av X3:an bara hjälpa dig att tuta på tjommen framför dig? :)

Glad Påsk förresten :-)
#1166077
Jag verkar under den senaste veckan ha lyckats dragit till mig hela Uppsala läns rondellpuckon som en magnet. Antingen ligger de i ytterfilen och genar rakt igenom innerfilen när de ska rakt igenom rondellen när jag ligger där inne och kör, eller så ligger de i innerfilen i en rondell med två avfartsfiler - och svänger rakt ut i den högra av de två filerna. Jag har tappat räkningen hur många gånger jag fått pallnitat i rondeller denna vecka för att slippa få bilen klämd. Problemet finns ju iofs alltid, men just denna vecka tycker jag har varit extrem. Är det påskkärringarna som är ute och irrar runt i trafiken???
#1166084
Jo att komma från vänsterfil i rondell och bara skära rakt in i högerfilen och helst utan blinkers verkar vara väldigt vanligt här i Uppsala vet inte hur många gånger jag fått nita för sådana idioter sen har dom ju också en förmåga att tro att dom gör rätt och gärna med ganska hög fart men det är alltid den som kommer från vänstefilen och ska ut ur en rondell som ska lämna företäde, finns prejudikat på detta.
Senast redigerad av 1 vetten, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 387
  • 388
  • 389
  • 390
  • 391
  • 544

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]