...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
#1208357
Dessa förbannade skuggor som gömmer sig i höstmörkret och då både fotgängare och framförallt cyklister utan lyse som kommer farande i mörkret som raketer.
Numera när jag läser om att någon cyklist eller fotgängare dött så rycker jag på axlarna och förutsätter att det var en idiot som kanske inte förtjänade att skadas eller dö men som självmant sket i att leva vidare för det ÄR rena självmordet att bete sig som många gör idag.
Ikväll så mötte jag två gånger cyklister utan lyse och reflexer MOT trafiken, får lite "falling down" känsla och vill köra över dom men har hållit mig hittills.
Dessa jävla rattsurfande bilister behöver vi väl knappast nämna i sammanhanget.
Numera måste man tuta som andra eller tredje bil när det blivit grönt för att hen längst fram skall börja rulla.

/Jag har haft en dålig bilkörardag och mött ALLA idioter som finns.
#1208367
sthlm skrev:Dessa förbannade skuggor som gömmer sig i höstmörkret och då både fotgängare och framförallt cyklister utan lyse som kommer farande i mörkret som raketer.
Numera när jag läser om att någon cyklist eller fotgängare dött så rycker jag på axlarna och förutsätter att det var en idiot som kanske inte förtjänade att skadas eller dö men som självmant sket i att leva vidare för det ÄR rena självmordet att bete sig som många gör idag.
Ikväll så mötte jag två gånger cyklister utan lyse och reflexer MOT trafiken, får lite "falling down" känsla och vill köra över dom men har hållit mig hittills.
Dessa jävla rattsurfande bilister behöver vi väl knappast nämna i sammanhanget.
Numera måste man tuta som andra eller tredje bil när det blivit grönt för att hen längst fram skall börja rulla.

/Jag har haft en dålig bilkörardag och mött ALLA idioter som finns.
Inte kommit ikapp ett gäng bilar med släckta baklysen på motorvägen också, som grädde på moset?
#1208381
sthlm skrev:/Jag har haft en dålig bilkörardag och mött ALLA idioter som finns.
Hehe ja ibland undrar man om dessa olycksfåglar är flockdjur, ibland vill man nästan köra hem igen för att folk kör ut framför en, ligger för nära med mera för att man nästa dag blir chockad över att audin som kör ut ur rondeller faktiskt har blinkers och at cyklisten som inte har företräde stannar :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
#1211206
Alfredo skrev:Vet inte men var det inte på det sättet förr att syklister inte fick sykla på ett övergångs-ställe, de skulle kliva av hojen och gå över.
Jo, och vad jag vet är det så fortfarande.
#1211284
SBergdahl skrev:Det är fullt tillåtet att cykla på övergångsställen. Bilar som kommer på vägen har bara ingen väjningsplikt som de haft om man klivit av.
exakt, de ska ha båda benen på samma sida om cyklen för att vara gående annars är det bara o gasa(man vill men bromsar ändå av nån anledning)
#1211311
Å alla dessa jävla idioter som inte begriper att tända bakljusen när det börjar skymma framåt eftermiddagen. Några bilar framför mig åkte det en svart bil med släckta bakljus i eftermiddags. Den var i princip osynlig. Så här skall de lära sig: I samband med att polisen stoppar dem och ger dem dryga böter så skall föraren även erhålla en rejäl örfil av konstapeln så att de alltid minns att tända bakljusen.
  • 1
  • 413
  • 414
  • 415
  • 416
  • 417
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]