...

Moderator: Moderatorer

#1202555
Polisen hade faktiskt kontroll idag och jag blev stoppad. Kontroll av nykterhet och körkort. Han gjorde även en yttre säkerhetskontroll och kontrollerade allt ljus samt mönsterdjup. Bra!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1202560
Polisen hade faktiskt även trafikövervakning på sträckan där inre ringleden blir 70-väg. Bra för säkert 25% kör för fort där.
Användarvisningsbild
av erikn
#1202575
Micce1980 skrev:Polisen hade faktiskt även trafikövervakning på sträckan där inre ringleden blir 70-väg. Bra för säkert 25% kör för fort där.
Jag gissar att det är i Gbg. Har inte åkt där så jag ska väl egentligen inte uttala mig, men är du säker på att de kör för fort? Eller är det "lagom" hastighet men att man överskrider skyltad hastighet?
#1202580
erikn skrev:
Micce1980 skrev:Polisen hade faktiskt även trafikövervakning på sträckan där inre ringleden blir 70-väg. Bra för säkert 25% kör för fort där.
Jag gissar att det är i Gbg. Har inte åkt där så jag ska väl egentligen inte uttala mig, men är du säker på att de kör för fort? Eller är det "lagom" hastighet men att man överskrider skyltad hastighet?
Finns ingen ringled i Göteborg så här lär det inte ha varit.
#1202613
joel80 skrev:
Allinug skrev:Ja precis, nollvision betyder att vi ska se noll poliser ute i trafiken. :evil:
Åh faan! Då har jag missuppfattat det hela.. trodde det hade med alla som åker runt med släckta lysen att göra!
Haha! Helt rätt! Med lyset släckt så syns de inte.
#1202614
SBergdahl skrev:
erikn skrev:
Micce1980 skrev:Polisen hade faktiskt även trafikövervakning på sträckan där inre ringleden blir 70-väg. Bra för säkert 25% kör för fort där.
Jag gissar att det är i Gbg. Har inte åkt där så jag ska väl egentligen inte uttala mig, men är du säker på att de kör för fort? Eller är det "lagom" hastighet men att man överskrider skyltad hastighet?
Finns ingen ringled i Göteborg så här lär det inte ha varit.
Inre ringled låter som Malmö.
#1202628
svergie2 skrev:Polisen hade faktiskt kontroll idag och jag blev stoppad. Kontroll av nykterhet och körkort. Han gjorde även en yttre säkerhetskontroll och kontrollerade allt ljus samt mönsterdjup. Bra!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Ja, men han kunde lagt den tid det tog att kolla mönsterdjup på att finka en några audi- och passatförare med pissig attityd istället. Det hade gjort mer verkan. :D
#1202652
Ja precis, på malmös ringled. Höll glatt 74 enl. mätaren så en 70 i verklig fart och gled förbi fint :)

De ca 25% som kör för fort där håller oftast ca 80 där.
#1203744
llesrof skrev: Jo, de behövs. Fotad av en fartkamer och sedan en böteslapp i ett diskret kuvert är inte tillräckligt förnedrande. Jag vill att det skall skambeläggas att vara ett rövhål i trafiken. Och så skall det göra lite ont också :mrgreen:
Definitivt mer ont.
Varje dag till och från jobbet drömmer jag om att kunna köra en förstärkt Hummer, och kommer någon för nära bakom så jag kan ställa mig på bromsen och se i bakåtkameran hur bilen bakom får fronten intryckt, och jag kan glatt köra vidare som om inget hänt.

Det är då fan att man ska behöva en burk valium och en bettskena för att ta sig till jobbet.
Närkingar är sämst i hela jävla landet på att köra bil. :evil:
#1203836
Man kanske skulle ha någon slags LED-skylt i bakrutan och som man kan skriva budskap på.
DU LIGGER FÖR NÄRA
DU LIGGER FORTFARANDE FÖR NÄRA
MEN FÖR FAN... TA UT AVSTÅNDET
FATTAR DU VERKLIGEN INTE?
DU VERKAR VARA LÅGINTELLIGENT
JAG TVÄRNITAR SNART
JAG SA JU ATT JAG TVÄRNITAR SNART
SKYLL DIG SJÄLV

He he he... här är den ju. Får nog bli en beställning imorgon. :mrgreen:
https://www.banggood.com/LED-Display-Pr ... rmmds=cart
  • 1
  • 408
  • 409
  • 410
  • 411
  • 412
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]