- tis 09 jan 2018, 19:04
#1223986
Jag roade mig igår och idag med att faktiskt försöka räkna "kön" på väg till jobbet. Både måndag och tisdag morgon var likartade, kön om den kan kallas så bestod av 15-20 bilar framför mig och ett antal bakom, hastigheten runt 90 bägge dagar, minsta avstånd mellan två fordon gissningsvis 30- 40 meter och det längsta runt 100.
Inga omkörningar någonstans, allt flöt i lugn och harmoni med stor säkerhet trots mörker och eventuellt någon halka.
Sedan ska man ju hem också, och då ser det oftast annorlunda ut...
Mike
llesrof skrev: Jag tycker att du blandar ihop orsak och förklaring. Proppen Orvar kan vara en förklaring med de som orsakar olyckorna är de som inte håller avståndet. Orvar har ett dumt beteende men alla har ändå ansvar för sina egna handlingar. Man väljer och ansvarar själv för om, när och vart man vill köra om Orvar.Alla har givetvis ansvar för sitt körsätt, då även Orvar, men det är väldigt svårt att köra om på ett snabbt och vettigt sätt om alla i Orvars kö hela tiden ska ligga 50 meter bakom varandra.
Jag roade mig igår och idag med att faktiskt försöka räkna "kön" på väg till jobbet. Både måndag och tisdag morgon var likartade, kön om den kan kallas så bestod av 15-20 bilar framför mig och ett antal bakom, hastigheten runt 90 bägge dagar, minsta avstånd mellan två fordon gissningsvis 30- 40 meter och det längsta runt 100.
Inga omkörningar någonstans, allt flöt i lugn och harmoni med stor säkerhet trots mörker och eventuellt någon halka.
Sedan ska man ju hem också, och då ser det oftast annorlunda ut...
Mike
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956