...

Moderator: Moderatorer

#1230387
llesrof skrev:
drbrain skrev:


Bara litet nyfiken på hur Hitler brukade parkera... skulle vara skoj att se en illustration men det är inte viktigt alls.

Sett en del folk med fina premiumbilar av allsköns märken som parkerar på två P-rutor utanför stormarknader osv, förmodligen med förhoppningen att slippa dörruppslag från hänsynslösa grannbilister. Inte kunnat dra några slutsatser till något visst märke dock, kan inte heller säga att jag inte förstår problemet om man har en bil man är extra rädd om.
Jag har parkerat på två P-platser ett antal gånger...
Dock inte för att slippa dörruppslag (eller ja, indirekt för att slippa ge någon annan det) utan för att vissa gubbar/tanter/coola killar/tjejer/övrigt pack envisas med att ta familjeparkering när dom åker själv.
Så om några tar familjeparkeringen så dubbelparkerar du så att det blir färre platser för några andra som inte står på familjeparkeringen? Jag får inte ihop logiken i det, men vaffan. Oerhört kreativ. :lol: Jag dubbelparkerade själv några gånger långt bort från andra men insåg sedan att det kändes så fjantigt. Vem är jag att breda ut mig? Jag brukar ändå få stå ifred om jag parkerar en bit bort. Dessutom slipper jag framstå som ett rövhål alternativt någon som inte kan parkera. :mrgreen:
Dubbelparkerar givetvis inte om det är ont om platser... men om alla familjeparkeringar är fulla och det finns 100 lediga plaster om man orkar gå 50m så har jag inget problem att ta två.

Sen tycker jag det är lite korkat att ha familjeparkering närmst ingångar till affärer/köpcentrum.
Garanterat hälften håller ju där för att dom inte orkar gå 50m längre... hade dom flyttat familjeparkering till något mittemellan så hade det säkert varit fler lediga platser.
av Lövet
#1230390
Exakt detta händer. Min lokala ICA Maxi flyttade familjeparkeringen två rader bort vilket innebär att den nu....innehåller familjebilar och inte neonstylade S60 T5or som tidigare.
#1231076
Nu är den äntligen här; boken för alla som kör BMW, Audi, Volvo XC60 och nyare VW Passat eller bara för alla andra som har behov av att hävda sig i trafiken:

KÖR SOM HITLER. Den rikt illustrerade bok lär dig köra som ett komplett rövhål och hur du med minsta möjliga ansträngning skapar maxima irritation.
Bild
Bild

:D
#1231078
llesrof skrev:Nu är den äntligen här; boken för alla som kör BMW, Audi, Volvo XC60 och nyare VW Passat eller bara för alla andra som har behov av att hävda sig i trafiken:

KÖR SOM HITLER. Den rikt illustrerade bok lär dig köra som ett komplett rövhål och hur du med minsta möjliga ansträngning skapar maxima irritation.

:D
Hehe nog för att jag kan se humorn i grovhuggna generaliseringar men du är stått vassare :wink:
#1231083
Ja, alla kommer inte att gilla den. Men man kan ju inte vara populär hos alla. Jag ser ett klart mönster i trafiken och vilka det är (bilmodeller) som utmärker sig.
#1231089
Idag såg jag en tomte i Land Cruiser blockera en hel rad på Maxis parkering sittandes i bilen väntandes på något. Riktigt praktexempel faktiskt. Orkade inte försöka fota i mörkret.

Han backade in längs väggen på fiskboden men glömde att bilar behöver lite svepyta att svänga på, inte bara exakt en bils bredd direkt i kurvan så alla som kom från det hållet fick vackert hoppa över den raden.
#1239145
Så sent som idag på morgonen fick jag en BMW 520 ”tjänstepermobil” upp i röven. Stigningsfält, jag låg näst sist i kön av bilar som körde om lastbilarna i höger körfält. Jag hade minst 10 bilar framför mig. Sist i kön låg en Hitler i sin BMW så han körde upp i arslet på mig. Vart fan tänkte han att jag skulle tagit vägen? Även om jag hade upplösts i tomma intet där och då så hade han haft 9 andra bilar framför sig. När kön passerat lastbilarna så var det dags för några att svänga vänster lite längre upp i backen så vi låg kvar i vänsterfilen och gav tecken åt vänster för att visa att vi skulle svänga av från vägen. Då började fanskapet vingla fram och tillbaka och blinka med helljuset.

Var är mina 5000 nordkoereanska militärpoliser som snabbutbildats till trafikpoliser? Vinka in BMW-föraren. Skrota hans bil på plats. Då får han ett och annat att förklara för arbetsgivaren. Dra körkortet på 30 år, 240 månaders samhällstjänst och 500.000:- i böter för översitteribeteende i trafiken. :D
#1239161
Har en lösning till dig, ha alltid ett gäng fotanglar liggandes i dörrsidan :wink:
#1239167
Micce1980 skrev:Har en lösning till dig, ha alltid ett gäng fotanglar liggandes i dörrsidan :wink:
En mildare variant vore att ta bort munstycket till spolningen på bakrutan så att den spolar rakt bakåt :roll: :lol:
  • 1
  • 431
  • 432
  • 433
  • 434
  • 435
  • 543

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]