...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1228669
Två saker i dag. Det första var i trafiken. Att folk inte kan köra på 2+1 vägar. På en 100 sträcka låg dom i 110 där det var 2 körfält, för att när det blev 1 fil gå ner till 80. ??:-/ Det andra var inte i trafiken, utan på Biltemas parkering. Någon klåfingrig jäkel, eller fler, snodde alla fyra ventilhattarna :-(O) :-(O)
Användarvisningsbild
av joel80
#1228721
Surt Sven! Nötterna kunde väl bara gå in på biltema och sno ett par helt nya istället om dom nu ändå inte ville betala för sig... Men gissar att dom inte var så brighta..
#1228758
Leopold skrev:
llesrof skrev:
fjohan82 skrev:Folk som inte kan parkera...
"Det gick visst lite fort..." sa kärringen när jag kom till min bil och sa att jag gillade hur hon hade parkerat.
Hon stod och väntade eftersom jag hade omöjliggjort att hon skulle kunna komma in i sin bil... :roll:
aviary-image-1516981426418_crop_756x707.jpeg
BMW verkar vara en synnerligen svårparkerad bil. Jag har ett gäng bilder i mobilen på ”parkering på Hitlers vis” och BMW är helt klart överrepresenterad.
Visa gärna vad du menar.
Näe. Det är privata bilder som bara jag och mina närmaste begapar och skrattar åt. Var det något du i sammanhanget inte förstod och du vill att jag skall förtydliga? :D
#1228774
llesrof skrev:
Leopold skrev:
llesrof skrev: BMW verkar vara en synnerligen svårparkerad bil. Jag har ett gäng bilder i mobilen på ”parkering på Hitlers vis” och BMW är helt klart överrepresenterad.
Visa gärna vad du menar.
Näe. Det är privata bilder som bara jag och mina närmaste begapar och skrattar åt. Var det något du i sammanhanget inte förstod och du vill att jag skall förtydliga? :D
Bara litet nyfiken på hur Hitler brukade parkera... skulle vara skoj att se en illustration men det är inte viktigt alls.

Sett en del folk med fina premiumbilar av allsköns märken som parkerar på två P-rutor utanför stormarknader osv, förmodligen med förhoppningen att slippa dörruppslag från hänsynslösa grannbilister. Inte kunnat dra några slutsatser till något visst märke dock, kan inte heller säga att jag inte förstår problemet om man har en bil man är extra rädd om.
#1228798


Bara litet nyfiken på hur Hitler brukade parkera... skulle vara skoj att se en illustration men det är inte viktigt alls.

Sett en del folk med fina premiumbilar av allsköns märken som parkerar på två P-rutor utanför stormarknader osv, förmodligen med förhoppningen att slippa dörruppslag från hänsynslösa grannbilister. Inte kunnat dra några slutsatser till något visst märke dock, kan inte heller säga att jag inte förstår problemet om man har en bil man är extra rädd om.
Jag har parkerat på två P-platser ett antal gånger...
Dock inte för att slippa dörruppslag (eller ja, indirekt för att slippa ge någon annan det) utan för att vissa gubbar/tanter/coola killar/tjejer/övrigt pack envisas med att ta familjeparkering när dom åker själv.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1228799
drbrain skrev:

Jag har parkerat på två P-platser ett antal gånger...
Dock inte för att slippa dörruppslag (eller ja, indirekt för att slippa ge någon annan det) utan för att vissa gubbar/tanter/coola killar/tjejer/övrigt pack envisas med att ta familjeparkering när dom åker själv.
Kanske inte är det bästa. Du riskerar dessutom parkeringsanmärkning. "Inte parkerat inom markerat område" :|
Användarvisningsbild
av Derank
#1228850
Leopold skrev:
llesrof skrev:
Leopold skrev: Visa gärna vad du menar.
Näe. Det är privata bilder som bara jag och mina närmaste begapar och skrattar åt. Var det något du i sammanhanget inte förstod och du vill att jag skall förtydliga? :D
Bara litet nyfiken på hur Hitler brukade parkera... skulle vara skoj att se en illustration men det är inte viktigt alls.

Sett en del folk med fina premiumbilar av allsköns märken som parkerar på två P-rutor utanför stormarknader osv, förmodligen med förhoppningen att slippa dörruppslag från hänsynslösa grannbilister. Inte kunnat dra några slutsatser till något visst märke dock, kan inte heller säga att jag inte förstår problemet om man har en bil man är extra rädd om.
Finns det inte plats efter en vägg ställer jag mig alltid på 2 fickor. Men oftast ställer lag mig då långt bort där ingen iaf parkerar.

Och kan jag hitta en ficka i slutet på en rad tar jag ochså 2. De 2 sista. Då är man oftast safe.



Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
#1228873
Länge sedan nu men fick en sådan vägterrorist bakom mig idag. Kommer i 70-75 upp i baken på 50-sträcka och klistrar sig tyvärr fast där. Efter ett litet tag känner jag ju att det räcker och tänder bromsljusen för att visa att jag inte uppskattar det. Var på han drar om efter att heldragen linje upphört och uppskattar ännu mindre mina helljus ;) då tvärnitar han för att markera något eller så ville han ha mig som rövplåster, vet faktiskt inte då det är synnerligen svårt att kommunicera i det läget :)

Hur som, om man nu kör så och inte bryr sig om regler bör man väl lämpligen kunna köra om över heldragen linje med mera? Är förvisso glad att det finns någon respekt till regler men hade jag haft så brått att jag ska göra flera regelbrott skulle en heldragen linje inte vara det sista jag brytt mig om.

Kanske ska man inte helljusblinka på de heller men,,, gör man ”fel” bör man väl kunna ta att någon visar missnöje över det ;)
Användarvisningsbild
av joel80
#1228899
Åh nej.. du sårade hans känslor med dina helljus Micce :lol: :lol:
Han blev säkert väldigt kränkt också stackarn! Inte minst av dina bromsljus.

Fick du med det i dashcammen? Skicka klippet! ;)
#1228901
joel80 skrev:Åh nej.. du sårade hans känslor med dina helljus Micce :lol: :lol:
Han blev säkert väldigt kränkt också stackarn! Inte minst av dina bromsljus.

Fick du med det i dashcammen? Skicka klippet! ;)
Ah, han kanske var ljusskygg? ;) Det borde jag tänkt på, får be om förlåtelse :)

Jo då har några få bra klipp liggandes, tyvärr :)

Funderar på om man skulle skaffa kamera bakåt med, får suga på den lite
  • 1
  • 429
  • 430
  • 431
  • 432
  • 433
  • 543

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]