...

Moderator: Moderatorer

#1001539
Sluta sov i mittfilen!
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
#1001635
vetten skrev:Tänk att det finns Volvoförare som trots detta eminenta forum beter sej som idioter i trafiken! Jag som trodde alla hängde här :lol: :lol: :lol:

AAH! Det finns fortfarande hopp! (För volvoförare alltså) Jag kollade dashcam-videon och jag blandade ihop händelsen med en annan.. Det var en Opel Insignia som betedde sig underligt! :D (Leasas av Heby Kommun, Ekonomiakontoret)
#1001660
Ibland blir det tankekrock ute i trafiken. Körde 120km/h mellan arlanda-uppsala och kör om ett par bilar som kör 90-100km/h, jag liger i vänsterfil och närmar mig en XC90 som ligger uppskattningsvis 105-110km/h i högerfilen. Jag ser att den bilen närmar sig en lastbil och tänker att antingen får jag köra 140-150 för att inte "boxa in" personen eller släppa gasen då ingen är bakom mig. Jag släpper gasen när det är ca 20-30m i avstånd mellan mig och XC90in, den personen har ca 80-120m kvar till lastbilen och personen vägrar byta fil, tror inte personen förstår att jag försöker släppa förbi honom/henne. Blinkar snabbt med helljuset men ingen reaktion, när XC90in har <20m kvar till lastbilen kastar den sig ut utan att blinka, jag ligger nu ca 30-40m bakom. Personen har antingen skitdålig framförhållning eller missuppfattade att jag släppte för att inte boxa in honom/henne :)
#1001671
Waizguy skrev:Ibland blir det tankekrock ute i trafiken. Körde 120km/h mellan arlanda-uppsala och kör om ett par bilar som kör 90-100km/h, jag liger i vänsterfil och närmar mig en XC90 som ligger uppskattningsvis 105-110km/h i högerfilen. Jag ser att den bilen närmar sig en lastbil och tänker att antingen får jag köra 140-150 för att inte "boxa in" personen eller släppa gasen då ingen är bakom mig. Jag släpper gasen när det är ca 20-30m i avstånd mellan mig och XC90in, den personen har ca 80-120m kvar till lastbilen och personen vägrar byta fil, tror inte personen förstår att jag försöker släppa förbi honom/henne. Blinkar snabbt med helljuset men ingen reaktion, när XC90in har <20m kvar till lastbilen kastar den sig ut utan att blinka, jag ligger nu ca 30-40m bakom. Personen har antingen skitdålig framförhållning eller missuppfattade att jag släppte för att inte boxa in honom/henne :)
Att kommunicera i trafiken är skitsvårt. Att använda blinkers är ännu svårare.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1001697
llesrof skrev: Att kommunicera i trafiken är skitsvårt. Att använda blinkers är ännu svårare.
Skitsnack!
Att kommunicera är enkelt och jag ger dig dagens händelse som exempel.
Ung kille i sportig bil framför mig sitter förmodligen och pillar på telefonen och ser inte att det blivit grönt.
Jag tutar och han ger mig fingret och jag vinkar glatt tillbaka.

Behöver inte vara svårare än så.
av rid54
#1001699
"Framförhållning"?? :shock: Det ordet är nog okänt för många och dess innebörd för ännu fler (några kanske tänker på att skjuta på en springande älg eller nåt). SÅ många är helt enkelt inte med i matchen att det börjar bli jobbigt, tycker jag. Noll koll på omvärlden, noll koll på vad man gör själv. "Hålla sig i sitt körfält", varför det. De där vita linjerna är väl nån sorts dekoration, varför bry sig...
#1001710
Har skrivit det tidigare, men kan ta de igen.
Hatar folk så in i helvete som svänger in precis framför min å andras bilar när dom kör om. Gärna så nära som möjligt.
Varför!? Spelar ju ingen roll om omköraren är själva eller om någon ligger å jagar hen i sin tur.

Vill passa på att tacka alla som kör så här, för alla stenskott i front å framruta. Tack! Verkligen.... :twisted:
#1001711
sthlm skrev: Att kommunicera är enkelt och jag ger dig dagens händelse som exempel.
Ung kille i sportig bil framför mig sitter förmodligen och pillar på telefonen och ser inte att det blivit grönt.
Jag tutar och han ger mig fingret och jag vinkar glatt tillbaka.

Behöver inte vara svårare än så.
Hahaha! :lol:
:-)-)
#1001740
Waizguy: Jag tror helt enkelt att personen missat att tillvalet "sidospelgar" fanns på dennes bil. Precis som vissa bilmodeller saknar blinkers, verkar denne ha missat att XC90 har sidospeglar som standard.
  • 1
  • 303
  • 304
  • 305
  • 306
  • 307
  • 544

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]