...

Moderator: Moderatorer

#1569043
Jallemet skrev:
Jallemet skrev:Trafik och trafik men någon har uppdaterat layouten i appen, initialt är jag irriterad.
Ah, nu är det åtgärdat och allt är som vanligt igen. Jag får passa på att njuta då appen snart är ett minne blott i min trotjänare som fyller 12 i år.
Försvinner i samband med att 3G gör det?
#1569125
Japp, så senast 2025 är det klippt för 3g.

Åkte 55km/h på 90-väg idag för att räddharar inte kan gå åt sidan, inte helt otippat en herre till åren kommen som jag och andra trafikanter får försöka passera säkert.

Jag hoppas jag inte blir en sådan väglus som ska ut i pendlar trafiken och störa mig.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1569690
Jallemet skrev:Japp, så senast 2025 är det klippt för 3g.

Åkte 55km/h på 90-väg idag för att räddharar inte kan gå åt sidan, inte helt otippat en herre till åren kommen som jag och andra trafikanter får försöka passera säkert.

Jag hoppas jag inte blir en sådan väglus som ska ut i pendlar trafiken och störa mig.
Han är så till åren kommen för att han tar det försiktigt. Han har på det försiktiga sättet undvikit träfracken.

90 på skylten betyde inte att man måste köra 90. Det är max hastighet vid torr snö & isfri väg. Irriterande att många tycker att när det står 90 så måste man ha den hastigheten. Smäller man i 80 på 90 skyltad väg på våt is kan det bli indraget körkort för vårdslöshet i trafik om man överlever.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Roy
#1572434
Jag blir irriterad av folk som kör i 80 på en 70 väg, ofta kör dom om , sen när hastigheten stiger till 90 så ligger dom kvar i 80.
Förmodligen ser man inte hastighetskyltarna, eller så är farthållaren så invecklad att lära sig så man bara gasar godtyckligt.

Roy
#1572529
Det är (för mig) Ok att andra kör i 70 på 80 väg. Men blir förbannad på dom som kommer ifatt och som sedan inte kör om. Det är ju dessa bilförare som skapar bilköer. En bil är ju lätt att köra om, men blir det 3 - 4 st får man snällt ligga kvar och bygga på kön. Det händer även att dessa personer inte ens kör om A-traktorer och då blir det lätt kaos när det blir en lucka och alla ska om samtidigt. Och så skyller dom på traktorerna för att det blir köer...... 🤬
#1572533
lennarte skrev:Det är (för mig) Ok att andra kör i 70 på 80 väg. Men blir förbannad på dom som kommer ifatt och som sedan inte kör om. Det är ju dessa bilförare som skapar bilköer. En bil är ju lätt att köra om, men blir det 3 - 4 st får man snällt ligga kvar och bygga på kön. Det händer även att dessa personer inte ens kör om A-traktorer och då blir det lätt kaos när det blir en lucka och alla ska om samtidigt. Och så skyller dom på traktorerna för att det blir köer...... Bild
Håller med.

Enda gången det är okej är om de som kommer ikapp håller sånt avstånd att det går att köra om och komma in mellan utan problem.
Men istället så blir flera sura om man kör om och vill in mellan. Trots att de inte verkar vilja köra om själv.
:/
#1572682
Ja, kommer jag in i ett stim och omkörning är att betrakta som lönlöst håller jag avstånd på 3 sekunder och då finns det även plats för fartfantomerna som ska om och in till varje pris.

Det har flutit på rätt bra i trafiken på sista tiden men vägarnas kvalitet skiftar och är mer eller mindre utslitna, åtminstone i Dalarna.
Användarvisningsbild
av joel80
#1572686
Jallemet skrev:Ja, kommer jag in i ett stim och omkörning är att betrakta som lönlöst håller jag avstånd på 3 sekunder och då finns det även plats för fartfantomerna som ska om och in till varje pris.

Det har flutit på rätt bra i trafiken på sista tiden men vägarnas kvalitet skiftar och är mer eller mindre utslitna, åtminstone i Dalarna.
Årets vinter har inte varit nådig, växlande mellan varmt och kallt många gånger. Spränger upp vägarna rätt effektivt. :/
#1574726
Folk som bromsar på motorvägen för att polisen råkar stå där, gärna till runt 20 under gränsen, trots att man inte kör för fort :mad:

Inte ofta man ser polisen ta folk för fortkörning när man inte kör för fort liksom :P
  • 1
  • 540
  • 541
  • 542
  • 543
  • 544
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]