...

Moderator: Moderatorer

#1224513
grillchips skrev:Micce: Ja, fyFAN va irriterande det är. Speciellt de som zick-zackar fram på trottoaren, GÅ RAKT ELLER FLYTTA PÅ ER JÄVLA SLASHASAR! :evil: :evil: :evil: :lol:
Hehe så sant. :) Myntade ett uttryck redan i år på i en stor mataffär, ”BE AWARE OFF YOUR SURROUNDING” :mrgreen: F-n vissa folks kundvagnar får man ju nästan ramma när att de är i vägen för tredje gången :wink: Sen får småbarnsföräldrar ursäkta men den där kundvagnen som ser ut som en bil är kul, men den gör sig inte på tvären invid spaghettihyllan, rätt kul att bara stå där och vänta för att se om det tar 10 eller 20 sekunder innan föräldern nästan bugar ursäktande likt den vigaste Japanen ;)

Jaja, jag överlever dessa saker som tur är
#1224558
Momentum skrev:
mikethebik skrev:
Momentum skrev:Den försening som Orvar orsakar är säkert flera minuter....helt avgörande.....
Eller?
Höj ljudet på stereon/radion, tralla med, titta på soluppgången, tagga ner....
Var inte det som det handlar om.

Mike
Om det inte handlar om oförmåga att adaptera till rådande omständigheter, så vad handlar det om?
Ja, du skriver det ju själv, Orvars oförmåga att adaptera till till rådande trafikförhållanden...

Mike
#1224600
SvenB skrev:
llesrof skrev:Stadsbussar! Vad är det för fel på de som kör dessa? Jag VET att de har företräde inne i stan när de svänger ut från hållplatsen och jag lämnar mer än gärna detta företrädet... Det kanske inte är så illa med inverterade hållplatser trots allt eftersom bussföraren inte kan orsaka incidenter eftersom bilarna måste vänta.
Jag undrar om de inte anser att vi inte ska passera, utan stanna vid bussens vänstra hörn, som om de stod på en inverterad hållplats.
Bussförare borde läsa detta:

”Där den högsta tillåtna hastigheten är 50 kilometer i timmen eller lägre, skall en förare som närmar sig en buss, vars förare ger tecken för att starta från en busshållplats, sakta ner och ge bussen möjlighet att lämna hållplatsen. Om det behövs skall föraren stanna.” (Trafikförordningen
Jajamensan. Därför skrev jag att bussen har företräde och att jag håller koll på den. En buss som ger tecken att köra ut bråkar man inte med ostraffat. Då får man sidan uppskrapad på sin bil. Men, som andra redan påpekat, bussföraren ger ju fullkomligt fan i om jag skall hinna stanna eller inte. Bussföraren ger fullkomligt fan i om jag redan håller på att köra om. Jag tror inte att min väjningsplikt ger bussföraren rätt att preja mig.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1224618
llesrof skrev:
SvenB skrev: Jag undrar om de inte anser att vi inte ska passera, utan stanna vid bussens vänstra hörn, som om de stod på en inverterad hållplats.
Bussförare borde läsa detta:

”Där den högsta tillåtna hastigheten är 50 kilometer i timmen eller lägre, skall en förare som närmar sig en buss, vars förare ger tecken för att starta från en busshållplats, sakta ner och ge bussen möjlighet att lämna hållplatsen. Om det behövs skall föraren stanna.” (Trafikförordningen
Jajamensan. Därför skrev jag att bussen har företräde och att jag håller koll på den. En buss som ger tecken att köra ut bråkar man inte med ostraffat. Då får man sidan uppskrapad på sin bil. Men, som andra redan påpekat, bussföraren ger ju fullkomligt fan i om jag skall hinna stanna eller inte. Bussföraren ger fullkomligt fan i om jag redan håller på att köra om. Jag tror inte att min väjningsplikt ger bussföraren rätt att preja mig.
Jag vet inte om du kanske missuppfattade mig´. Jag kopierade inte lagtexten till dig. Det är bussförarna som borde sätta upp lagtexten i sitt lunchrum.
#1224716
llesrof skrev: Men, som andra redan påpekat, bussföraren ger ju fullkomligt fan i om jag skall hinna stanna eller inte.
Det är därför man dokumenterar sin körning med Dash-cam.
Busschaufförens körkort/anställning hänger löst när man kan visa för polisen att det var han som orsakade olyckan. Då ger han inte lika mycket fan i det. Problemet är att det kommer ta några crasher innan det sprider sig i bussföretagets personalrum att det är ett olämligt beteende, och de börjar tänka sig för...
#1224746
I morse stötte jag på en lastbil från PostNord som körde som en galning. Tail-gate på varje bil han kom ikapp, plötsliga ryckiga filbyten när bilen framför inte ville höja hastigheten. I höjd med Lillån innanför Örebros stadsgräns är det 70km/h och det höll jag. När jag väl kom ut på 100-väg (2+2 med vajjer-räcke och 70mk/h förbi ett par plankorsningar) tog det över en mil i 100km/h innan jag kom ikapp.
När jag väl gjorde det var vi nästan framme vid Mogetorp där det är ett 6km långt vägarbete nedsatt till 70. Tror ni han höll det? Nejdå, han ångade på i 90km/h trots att det är avsmalnade fält, 1+1. .. Jävla galning, han borde inte ha körkort.
#1224815
Ja och varför så bråttom? De lyckas ju inte leverera när de lovar i alla fall...
Användarvisningsbild
av SvenB
#1224831
frasse4 skrev:Ja och varför så bråttom? De lyckas ju inte leverera när de lovar i alla fall...
OM de levererar överhuvudtaget. Det är ju för inte att det kallas för "Postnordlotteriet" när man skickar något med dom. :lol:
#1224885
vetten skrev:Levererade mina fyra kinapaket perfekt utan dröjsmål.
Samma för mig, sambons ena beställning försvann dock i sändningen som skickades tillbaka, men misstag sker så klart. Jag skickar och tar emot ca 50 beställningar. varje år och inget har strulat än. När jag jobbade där hade de en felprocent som var just 1%. Kanske har det blivit sämre sedan 2006? Sen förefaller vissa alltid få problem med dem.
  • 1
  • 425
  • 426
  • 427
  • 428
  • 429
  • 543

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]