...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Igår hade vi inte haft ett spår av halka på flera veckor, det var 15grader varmt i skuggan och jag kände att nu ska sommardäcken på! Som tur var fick jag aldrig tid att byta. Imorse fick jag skrapa rutorna och när jag skulle svänga ut från scandic ut på e4 så fick jag 4-hjulssläpp med vinterdäcken...

Behåller mina på ett tag till jag trots att det nu är lika varmt som igår igen...

/Anders
Användarvisningsbild
av MartinS
Efter påsk brukar det vara lämpligt att byta i stockholmstrakten. Frosten finns nog kvar ett par veckor till, till och från.

/Martin
av matzen10
Well, det lovas snö till söndagen..Om det då blir lite kallare så ligger ju snön kvar.
av OC-RA
Har haft dom på i en vecka nu, kunde helt enkelt inte låta bli. Blir väl en pärs om det blir mer snö.
av JK24T
Monterade idag !

- Johan
Användarvisningsbild
av Avarell_Dalton
Njae, jag vet att det är lite tidigt men våren kom ju vrålsnabbt i år, ena dan snötäcke, nästa börjar gräsmattan gro. Jag väntar till slutet på mars tror jag så borde det vara ok.

Hos mig drar det där att man vill hålla i lite mer i kurvorna, stå på lite mer, nu när det blivit bart på vägarna och det funkar inte så bra med vinterdäcken men man får väl vänta ett par veckor till då.
av anp
Byt idag, och du har vinterväglag imorgon...
Jag avvaktar nog en Månad till med mitt däcksbyte.
av matzen10
anp skrev:Byt idag, och du har vinterväglag imorgon...
Precis! Allt enligt Murphys lagar :lol:

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av lilleman
matzen10 skrev:
anp skrev:Byt idag, och du har vinterväglag imorgon...
Precis! Allt enligt Murphys lagar :lol:

M V H
---> Matz
jag lugnar mig också lite till mvh/roger

Är man bekväm av sig och inte har n&arin[…]

Tack för snabbt svar , men hur felsöker […]

Finns det överhuvudtaget vinterdäck uta[…]

Nu är jag inte alls inläst på tekn[…]