...

Moderator: Moderatorer

#1200524
Jo det var på tiden. Det pratades en del om det när vi besökte några grannländer till dem i våras, rätt stor nyhet där för dem. Ett litet steg men ack så viktigt, nu återstår det bara att männen tillåter dem också.
#1200531
Ja, och även om kvinnans förmyndare tillåter att hon tar körkort och kör bil så vet man inte hur den allmänna acceptansen för detta blir i trafiken. Det är nog många chaufförer som riskerar att bli av med sina jobb om kvinnorna också får köra. Saudi känns inte direkt som ett land som går i bräschen för något, när de är det sista landet i världen som tillåter att kvinnor kör bil.
Användarvisningsbild
av SRT
#1200553
Men enligt en Saudisk präst så lär det bli omöjligt för kvinnor att köra bil när de bara har en kvarts hjärna !?.

[youtube]mwC5vwesT8k[/youtube]
#1200598
De måste ha fantastisk shopping i Saudi, om man kan förlora halva sin hjärnhalva på det...

Denna gubbe säger att inget blir bättre av att kvinnorna tillåts visa sina händer och ansikte för att kunna köra bil och hänvisar till att kvinnorna i västvärlden ändå är förtryckta:

[youtube]5LER4MwcoQA[/youtube]
#1200710
Ja, det känns faktiskt surrealistiskt. :???:

Vidare har det framförts argument att männen inte skulle klara av trafiksituationen om kvinnorna fick köra bil. Det skulle också uppstå promiskuösa saker kopplat till kvinnornas bilkörande och kvinnornas äggstockar skulle tydligen heller inte klara av detta. ?:-/
Användarvisningsbild
av sthlm
#1200757
Kvarts eller halv hjärna, det är ju för att männen där borta är så överlägsna en blekfet svennebanan till man som mig som den jämförelsen kommer i dagen.
Tänk er själva att ha 2,3 kanske 5 fruar! 20 barn som skall ha mat på bordet och all logistik som kommer med detta.
Männen i Saudi är rena superhjältar i jämförelse med mig för det hade jag aldrig klarat av.

Och Löfven verkar ju gilla Saudi så vi får nog snart anamma deras seder här i svedala och bli sådana där superkarlar.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]