...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1183303
Ska beställa en miljödekal för Frankrike. Har dock kört fast på en fråga: Vehi­cle do­cu­ments.
Vad är det för dokument som efterfrågas? Har läst och läst men blir inte riktigt klok... Är det en scannad kopia av reg.bevisets del 1 alt. 2?

Någon som vet eller kan tyda vad man menar?

https://www.crit-air.fr/en/store.html

Danska och Engelska:
Screenshot_20170704-230550.png
Screenshot_20170704-230550.png (81.04 KiB) Visad 7297 gånger
Screenshot_20170704-224932.png
Screenshot_20170704-224932.png (55.59 KiB) Visad 7292 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1183425
Svarar på mitt eget inlägg. Det är en kopia på reg.beviset som efterfrågas.
Nu är allt beställt, skönt att slippa fixa på plats 8)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1183518
Vilken tur att du postade den här tråden. Jag ska till Chamonix om några veckor och just där verkar det ju vara en fet sån zon i hela dalgången. Bara att beställa en lapp att sätta bredvid den tyska då..
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1183529
SBergdahl skrev:Vilken tur att du postade den här tråden. Jag ska till Chamonix om några veckor och just där verkar det ju vara en fet sån zon i hela dalgången. Bara att beställa en lapp att sätta bredvid den tyska då..
Det gör du rätt i. Min skickades på studs, kommer inom 3-5 arbetsdagar..
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1183542
SBergdahl skrev:Hur mycket av registreringsbeviset bifogade du?
Jag scannade in framsidan på del 1, både över och underdelen så det blev som en A4 i PDF-format. Antar att det är för att de ska kunna koppla ihop mina ifyllda uppgifter med fakta, typ reg.nr och miljöklass samt att jag står som ägare.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1183614
Hoppar in i denna tråd. Hela Paris är ju miljözon och nu har familjen bestämt sig att de vill se staden. Vi är för närvarande i Garda och jag har uppenbarligen ingen chans att få en dekal. Min nästa tanke är att ta in på något hotell vid flygplatserna och ta buss in till staden. Det måste väl vara okay att köra till ett hotell i utkanten utan dekal? Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1183639
Finns kartor som visar miljözonerna om man googlar, har inte länken framme nu. Men ja det borde helt klart gå att göra så om man rekar var gränsen går och hittar ett hotell utanför.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1183643
Funderar på om dessa går att köpa över disk i Frankrike, likt Tyskland...? Kan dock inte hitta någon motsvarighet.
Däremot finns en app som heter Green-Zones, vet dock inte hur bra den är, samt diverse hemsidor.

https://www.green-zones.eu/en.html
Användarvisningsbild
av Robbi
#1183691
fjohan82 skrev:Funderar på om dessa går att köpa över disk i Frankrike, likt Tyskland...? Kan dock inte hitta någon motsvarighet.
Däremot finns en app som heter Green-Zones, vet dock inte hur bra den är, samt diverse hemsidor.

https://www.green-zones.eu/en.html
Verkar inte gå att köpa över disk? Jag får ta ett hotell utanför zonen. Hittade hur zonen går, längst med ett motorled som omger staden. Jag antar att man i alla fall får köra på leden/ gränsen.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]