...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
#1177246
SRT skrev:
Perra83 skrev:Skämtar du? Så har Tyskarna haft många år. Min teori är att blinkers syns bättre med släckt halvljus.
Har aldrig sett någon Tysk bil där ena ljuset slocknar vid blinkning.
Inte jag heller,och gör inte det på den jag har nu
av Lövet
#1177261
Återigen. Halvljusen slocknar aldrig på någon bil vid blinkers! Det är en ren missuppfattning.

DRL som dimmas vid blinkning är inte svårt däremot - titta på vilken nyare Audi som helst.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1177294
Lövet skrev:Återigen. Halvljusen slocknar aldrig på någon bil vid blinkers! Det är en ren missuppfattning.

DRL som dimmas vid blinkning är inte svårt däremot - titta på vilken nyare Audi som helst.
Ja, hela VAG-koncernen kör det nu för tiden. Skoda, VW, Audi, men även BMW och Mercedes. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av SRT
#1177301
svergie2 skrev:
Lövet skrev:Återigen. Halvljusen slocknar aldrig på någon bil vid blinkers! Det är en ren missuppfattning.

DRL som dimmas vid blinkning är inte svårt däremot - titta på vilken nyare Audi som helst.
Ja, hela VAG-koncernen kör det nu för tiden. Skoda, VW, Audi, men även BMW och Mercedes. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Inget jag sett eller tänkt på trots många mil dagligen på landsväg förrän jag såg denna felande V90 där ljuset som sagt var inte lyste alls så länge blinkers var aktiverad.

Skickat från direct answer här hemma + via grannen.
av Lövet
#1177320
Här exempelvis på A4 syns det hur DRL slocknar men halvljuset är fortsatt på när blinkers aktiveras
av llesrof
#1177441
SRT skrev:Vad är DRL och varför slocknar det vid blinkning !?. :D
DRL är det häftigare och modernare namn för varselljus.
av Lövet
#1177545
Ska man vara petig är det LED-varselljus (DRL) som krävs. Själva halvljuskällan kan vara både xenon eller LED, det varierar mellan modell och utförande.
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1177728
Hm, såg samma sak som SRT reagerade på, en S eller v90 häromdagen, vid blinkning så slocknade DRL helt på den sidan, dvs DRL var avstängd så länge blinkersen var på.
Kan eventuellt se annorlunda ut vid mörker då detta var fullt dagsljus.
Någon som har en S eller V90 som kan verifiera?

Mike
Användarvisningsbild
av svergie2
#1177747
mikethebik skrev:Hm, såg samma sak som SRT reagerade på, en S eller v90 häromdagen, vid blinkning så slocknade DRL helt på den sidan, dvs DRL var avstängd så länge blinkersen var på.
Kan eventuellt se annorlunda ut vid mörker då detta var fullt dagsljus.
Någon som har en S eller V90 som kan verifiera?

Mike
DRL slocknar helt vid blinkning både i mörker och dagsljus, skillnaden är att i mörker så är det inte vsrselljus längre utan då är det positionsljus. I mörker slocknar alltså positionsljuset på ena sidan. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]