...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
#1184347
Dessa köer sitter man i varje dag, det är inget nytt numera, då jag kör många svängar i yrkestrafik till arlanda stad/rosersberg varje dag så ja blir man numera mer förvånad när det INTE är köer söder/norrgående :)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1184465
garinge skrev:Dessa köer sitter man i varje dag, det är inget nytt numera, då jag kör många svängar i yrkestrafik till arlanda stad/rosersberg varje dag så ja blir man numera mer förvånad när det INTE är köer söder/norrgående :)
Jag vet att många klagar på att det är tradarna från Rosersberg som blockerar genom att de inte kommer upp i fart.

MEN. Jag garanterar att om man tog bort taxi på sträckan skulle det flyta på väldigt mycket bättre. Färre olyckor (tycker 75% av olyckorna på E4 har en gul taxi från 020/Sverigetaxi inblandad) och förre trängningar som ger inbromsningar.
Användarvisningsbild
av joel80
#1184576
Håller med.. Taxiproblemet startar redan vid Upplands Väsby där typ alla taxis kör så länge som möjligt i högra avfartsfilen för att slänga sig in så när heldragen som möjligt så alla bakom får bromsa. Även hantverkarbilar och vissa lite exclusivare märken är överrepresenterade med det beteendet.
Användarvisningsbild
av erikn
#1189386
Det är ju inte bara E4 som är drabbad. E18 förbi Kista och sedan Barkarby är ju bra trög den med. Och de borde lagt med breddning av E18 i samband med alla bostäder de bygger på gamla flygfältet. De kommer ju inte direkt att göra så att det blir bättre. För alla lär ju inte åka kommunalt som bosätter sig där...
Användarvisningsbild
av joel80
#1195210
Jag kom undan med bara typ 15 minuters marginal tror jag.
Jävla kökaos det varit i Stockholm senaste dagarna.. :/
Tog 1:30tim för kollegan att köra Sollentuna - Münchenbryggeriet i onsdags.
av Mikeys
#1195220
GT-mannen skrev:Dags igen, den här gången i höjd med Märsta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q53 ... afikolycka

/Håkan
Igen!? Vid 13-tiden idag stängde man också i norrgående riktning vid Arlandaavfarten efter att en bil kört rätt in i gummirumpan på en stillastående TMA-bil i väggrenen (såg det ut som). Var skapligt kaos när man ledde ner alla på Arlandaleden och sedan genom rondellerna ner mot Måby-påfarten...
Användarvisningsbild
av Derank
#1195441
Ska ner på onsdag. Tror jag kör ner på natten. Då Brukar man vara själv på vägen. Ska iofs bara till väsby
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]