...

Moderator: Moderatorer

av BennyL
#1132022
Ja, som rubriken så undrar jag vad f-n som händer på E4:an norr om Stockholm nu för tiden...

Senaste veckan har det varit tre kökrockar av allvarligare karaktär under rusning, en i södergående i måndags morse vid Rosersberg, tog en timme extra att passera, A6:an som stod kvar när jag passerade vad inte så snygg, rejält kort i nosen och blåsta påsar. Samma morgon så vad det en till vid Rotebro...

En i torsdags eftermiddag vid Häggvik, fyra bilar i vänsterfil, tre av dem vad hantverkarbilar och det såg inte bra ut, med ambulanser och en bår vid en av bilarna.

En i fredags eftermiddag vid Rotunda backe, kökrock i vänsterfil och eventuellt en till i vänsterfil medan vi väntade, även om det mest såg ut som en något enklare sammanstötning.

Gott folk, det är f-n dax att vi börjar KÖRA bil, hålla avstånd och ge f-n i telefonen, något är ju duktigt fel när det blir kökrockar och det beror på 110% ouppmärksamhet. :twisted:

Jag kommer att fortsätta rapportera från denna jävulens vägsträcka som bara blir värre och värre. Jag har inte lust att lida för att folk är helt odugliga att köra bil!!
Användarvisningsbild
av wissel
#1138803
Mötte en skolskjuts i förbjuden körriktning torsdags, ungar i bilen men med mobilen i örat.
Trist som bara den. Körde precis gamla Dalarövägen där jag möter flera bilar med mobilpratande
kvinnor (i dessa fall) som kraftigt genar i sina vänsterkurvor....då åkte vi hem. :cry:
av BennyL
#1141301
Jaha, nu är trafiken igång igen efter helgerna, loven och Thailandsresorna...

Igår vid Upplands-Väsby, troligen tre bilar i kökrock, de två som fanns kvar på platsen när jag kom dit var en noskort V60 och en "vit bil" som var rejält kort i båda ändar.

Vad gör då stollarna som sitter i kön? Lajjar med sina telefoner, med en och annan vansklig inbromsning till följd. Jag är så jefla leds på att köa för att folk inte kan foga in sig i trafiken och KÖRA bil, stolen längst fram till vänster i de flesta bilarna är till för just det och bara det... :twisted:
Användarvisningsbild
av wissel
#1141312
Tycker som du gör, precis ALLA vet att detta evinnerliga mobilfipplandet ställer till alltmer UTOM Transportstyrelsen
med riksdagsfolket i spetsen. Trist.
Numer har ju i stort sett alla bilar en "svart låda" dvs. Mobiler som skulle tas om hand direkt
vid olyckor för att kolla aktiviteterna i krockögonblicket. Vid aktivitet så borde det bli högre självrisker, böter förstås och högre bonusförluster.
Det skall kosta att vara "Bra förare" som klarar av att "mobila" samtidigt som dom kör bil.
Användarvisningsbild
av vetten
#1141386
Ja det där med telefonerna har jag funderat mycket på varför polisen inte kollar om det varit telefontrafik på förarens telefon vid kollisionen, är ganska säker på att många många olyckor beror på att föraren hållit på att blippa med luren just då, kan ju inte varan så svårt att se vilken sorts teletrafik det varit då.
Användarvisningsbild
av Derank
#1141413
Det är ju inget totalföbud mot att prata i telefon medans man kör, så att kolla nån logfill på telen lär inte polisen komma nån vart med iaf, och de svarta lådorna används ju bara i forskningssyfte. Jag tror det är en överdrift, hur många decennier har inte tradarchaffisarna suttit och babblat i walki talkien, idag har den ersatts av mobilen och inte fan kör de sämre för det.

Nu pratar jag rena samtal, inet rätta stryktipset el kolla aktiekursen på Purepoint tex
Användarvisningsbild
av wissel
#1141421
Derank skrev:Det är ju inget totalföbud mot att prata i telefon medans man kör, så att kolla nån logfill på telen lär inte polisen komma nån vart med iaf, och de svarta lådorna används ju bara i forskningssyfte. Jag tror det är en överdrift, hur många decennier har inte tradarchaffisarna suttit och babblat i walki talkien, idag har den ersatts av mobilen och inte fan kör de sämre för det.

Nu pratar jag rena samtal, inet rätta stryktipset el kolla aktiekursen på Purepoint tex
Ett halvt skrivet SMS till exempel och det är olagligt som bara den. I samma ögonblick det händer något så
är även ett telefonsamtal olagligt. Men dessa puckon som håller på vill inte/kan inte begripa förrän det blir bucklor i bilen i bästa fall,
personskador i värsta fall.
Utöver det så möter jag numera riktigt usla tradarchaufförer, ibland behöver dom alla tre filerna på Nynäsvägen,
så JOO det har blivit sämre, mycket sämre till o med.
Användarvisningsbild
av joel80
#1141457
E4an södergående strax efter Arlanda imorse fick jag tuta på en orange van som höll på att dansa över mittstrecken och in i min fil.
Såg ut som att det var en skärm i handen på killen. Suck..
av BennyL
#1141486
Nä, det är inte förbjudet att prata i telefon eller för all del pilla på skiten, men det borde vara det, anser jag.
Jag är trött på att drabbas av alla skitviktiga psevdovärldsmedborgare som inte klarar av att vara både här och där...
Det finns ju ingen som kollar så då är det ju OK... Precis, om polisen inte kan kolla eller stävja ett brott så är det alltså fritt fram? Dagens regel är lika korkad som Zebralagens feltolkning som gör att samma psevdomedborgare bara går rakt ut i gatan med sin RÄTT (som de ju inte har...)
Jag har flera gånger försökt söka kontakt med dessa mobilfyllon, men det går inte, inte ens tutan hör de så de är förlorade :-~
Användarvisningsbild
av joel80
#1141530
Det är förbjudet om det påverkar körningen och det kan man väl säga att det rätt ofta verkar göra...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]