...

Moderator: Moderatorer

#1118546
Hej idag åkte jag på parkeringsböter efter att ha ställt bilen olämpligt. Tidigare har det gått bra att ställa sig där men just idag hade man satt upp en ny områdesförbudsskylt vid infarten till området (som jag inte såg när jag körde in). Dock står det längre ner en skylt som åter upplyser om områdesförbud, men bara åt vänster. Jag parkerade åt höger men fick ändå böter. Personligen skulle jag vilja anta att det är otydligt markerat eftersom det endast stod en pil åt vänster.

Vad tycker ni?

Bild
Bild

Tack på förhand :)

// Greven
#1118641
Tyvärr verkar det som att den första förbudsskylten (den som finns vid infarten till området) gär att du inte får stå där du stod. Att de andra skyltarna finns kvar (då den första skylten verkar vara ny) gör inte den första mer giltig.
av Waizguy
#1118647
En bekant åkte på samma sak, ställde sig längs med vägen strax innan en vändplan till ett bostadsområde. Vid vändplan fanns det en skylt för parkeringsförbud så han trodde att det var OK att stå längs med vägen före förbudsskylten, men han hade också missat att det satt en likadan skylt vid infarten till området. Ibland är det värt att åka tillbaka och kolla om man misstänker fler förbudsskyltar, i alla fall om man ska stå längre än någon minut.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]