...

Moderator: Moderatorer

#1118445
Blev lite tveksam, kände att jag gjorde fel men vad tusan, låg två extremt långsamma traktorer med plogar på landsvägen, det var helstreckat och jag visste att det är heldraget jättelång sträcka där och så kom ett tillfälle då jag med lätthet kunde köra om med säkerhet då jag hade fri sikt tillräckligt, och de var nästan stillastående så jag var om riktigt fort. Det var säkrare än en säkrast. Dock tänkte jag medans jag gjorde det här att hoppas ingen bil bakom av de som gjorde samma sak som jag är en privatpolis, då hade jag åkt dit så det bara stänkte om det, tänkte jag. Men sen frågade jag runt lite grann och fick lite olika svar, så jag har ingen aning, och inte hjälper mig internet då jag googlat och fått lite mixade svar och så ja nu ställer jag frågan till er, nån? Jag tycker ju att en näst intill stillastående traktor är ett hinder men det tycker förmodligen inte polisen.
#1118595
Och vilken trafikpolis är det som ska ge dig den boten? Finns ju inga ute på vägarna, mig veterligen får du inga böter för att korsa heldraget av en fartkamera. Att köra över heldraget ser jag ca 10 bilar varje dag som gör på olika ställen.
#1118638
Enda gången du får korsa heldraget är om du ska svänga för att komma till en fastighet eller om det finns ett hinder på vägen (träd, bil som blivit stillastående etc.) som hindrar dig från att fortsätta på vägen. Du kanske kan försöka hävda att traktorerna var hinder men jag tror inte att det håller i rätten mot något annat än en överseende person.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]