...

Moderator: Moderatorer

#1116665
grillchips skrev:sthlm: Finns ju redan, bara att skicka in videon till kontoret, som även syns på bild i videon och påtala att de kanske borde se över sina parkeringsrutiner även om de bara "ska in på kontoret en snabbis".
http://www.ahlel.se/kontakt/
Ja, det gjorde jag redan igår kväll. Dessutom har jag polisanmält "snubbe nummer 2".
Det är möjligt, eller rentav troligt, att han är en av delägarna.....
#1116666
mikebike skrev:
grillchips skrev:sthlm: Finns ju redan, bara att skicka in videon till kontoret, som även syns på bild i videon och påtala att de kanske borde se över sina parkeringsrutiner även om de bara "ska in på kontoret en snabbis".
http://www.ahlel.se/kontakt/
Ja, det gjorde jag redan igår kväll. Dessutom har jag polisanmält "snubbe nummer 2".
Det är möjligt, eller rentav troligt, att han är en av delägarna.....
Helt sjukt, håll oss uppdaterade om hur det går!
#1116667
mikebike: BRA!
Även om det inte leder någon vart så är det viktigt att prove a point i ett sånt läge. Nästan så jag önskar att jag var kvar i byggsvängen och att man då skulle stöta på honom och fråga hur i helvete han tänkte.
Han ser onekligen ut som en Torbjörn, så det är möjligt, hittade inget när jag sökte runt lite. Så får du ingen respons på videon (vilket isåfall antyder att dåren i videon är mottagaren) kan du ju skicka det vidare till lite lokalblaskor eller så, de brukar ju vara sugna på drama.
#1116671
Ja, vad säger man, att med "våld och hot" försöka hävda sin rätt trots att man har 100% fel är kanske inte så begåvat, jag gissar att med lite lagom ödmjukhet så hade ju du också varit sympatisk, men ett A-hole är ett A-hole och de har alltid rätt 8)
Vi har en granne som också gärna står på plattorna eller på cykelbanan utanför sin dörr, men där är jag säker på att det handlar om att det inte finns någon parkering på gatan bredvid cykelbanan, alltså ren lathet, lika var det ju med din snubbe nummer 1, en lat jäv_l som inte ville parkera där det faktiskt fanns plats, men då slapp han ju betala p-avgift så...
av NilsO
#1116674
Elektriker 2 vet ju inte ens vad det handlar om, han går ju direkt ut ur bilen och sparkar på cykeln.

Elektriker 1 är lite mer som fulparkerare brukar vara och kommer med meningslösa invändningar. Det är väl ett rätt vanligt mänskligt beteende när man gjort något man egentligen vet att man inte ska göra. Men nr 2 verkar ju rent farlig.
#1116846
Nr 2 verkar vara antingen personalansvarig eller delägare, eftersom han så arg flyger in i situationen verkar det vara något bakomliggande.
Sen att han sparkar på din cykel, det bör du se till att han äter upp!
#1116869
KARDOX skrev:Nr 2 verkar vara antingen personalansvarig eller delägare, eftersom han så arg flyger in i situationen verkar det vara något bakomliggande.
Sen att han sparkar på din cykel, det bör du se till att han äter upp!
Dessutom försöker han slita loss min kamera. Polisanmälan är inlämnad...
#1116877
Fy, vilka typer! Om nr 2 är bossen så har nog nr 1 inget annat val än att parkera illa. Hursomhelst så är detta inga typer som man skulle vilja anlita för ett eljobb hemma. Tänk bara om man skulle ha en liten synpunkt på deras jobb; då kommer väl gorillan dit och bråkar.
#1116903
Det är nu jag skulle varit mer tjenis med redaktionerna i huset, hade varit festligt att knata ner till Sveriges största kvällstidning/nättidning med detta.
#1116946
Allinug skrev:Fy, vilka typer! Om nr 2 är bossen så har nog nr 1 inget annat val än att parkera illa. Hursomhelst så är detta inga typer som man skulle vilja anlita för ett eljobb hemma. Tänk bara om man skulle ha en liten synpunkt på deras jobb; då kommer väl gorillan dit och bråkar.
Risken känns överhängande att de struntar i bestämmelser beträffande elsäkerhet, moms och liknande också...

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]