...

Moderator: Moderatorer

#1104103
BennyL skrev:Tycker att ditt klipp med den svarta VW-bussen som då får att backa på cykelbanan är hysteriskt rolig, synd bara att det inte framgår vad som hände tillslut, om han backade hela vägen tillbaka till parkeringen och åkte ut rätt eller om han körde på cykelbanan igen efter att du passerat?
Han gjorde nog ett nytt försök senare, men Mercan backade och körde ut rätt väg.
#1104192
mikebike skrev:
SBergdahl skrev:Fast EU-moppe i cykelbanan kör även polisen här så det verkar vara mer norm än undantag.
Polisen får köra på cykelbanorna - om de behöver det.
De privatpersoner som kör EU-moppe är bara lata, eller i ett fall var det en som "inte vågade" köra bland bilarna.
80% av alla moppar på cykelbanorna går fortare än 30 km/tim. Vid ett tillfälle påpekade jag för en mopedist som stannat för rött ljus att han tappat nummerplåten. Då vände han sig om och tittade, för att i nästa ögonblick komma ihåg att han tagit bort den! :mrgreen:
Det är just det där med "om det behövs". Det var verkligen inte fallet här. Halvsen kväll, lite trafik, GC längs med en tom 50-väg som har samma sträckning. Hade nog till och med gått fortare att välja vägen eftersom de då inte behövt ta hänsyn till gående och utfarter längre fram. Jag tror bara att de körde där utan att fundera så mycket över om det verkligen var rätt. Polisens stall ligger längre bort längs vägen, gissningsvis dit de skulle.

Moppar med uppenbart avskruvad nummerplåt är ju vardagsmat :)
Men de flesta tycker jag sköter sig och kör lugnt när de är på cykelbanan. Värre är det med mopedbilen jag möter ibland, som inte går fortare än att den faktiskt får köra på cykelbanan. I vintras gick det knappt att möta den på den plogade delen som fanns av hela GC-banan och kvinnan som körde saktade aldrig in för en sekund.
#1104263
SBergdahl skrev:
mikebike skrev:
SBergdahl skrev:Fast EU-moppe i cykelbanan kör även polisen här så det verkar vara mer norm än undantag.
Polisen får köra på cykelbanorna - om de behöver det.
De privatpersoner som kör EU-moppe är bara lata, eller i ett fall var det en som "inte vågade" köra bland bilarna.
80% av alla moppar på cykelbanorna går fortare än 30 km/tim. Vid ett tillfälle påpekade jag för en mopedist som stannat för rött ljus att han tappat nummerplåten. Då vände han sig om och tittade, för att i nästa ögonblick komma ihåg att han tagit bort den! :mrgreen:
Det är just det där med "om det behövs". Det var verkligen inte fallet här. Halvsen kväll, lite trafik, GC längs med en tom 50-väg som har samma sträckning. Hade nog till och med gått fortare att välja vägen eftersom de då inte behövt ta hänsyn till gående och utfarter längre fram. Jag tror bara att de körde där utan att fundera så mycket över om det verkligen var rätt. Polisens stall ligger längre bort längs vägen, gissningsvis dit de skulle.

Moppar med uppenbart avskruvad nummerplåt är ju vardagsmat :)

Men de flesta tycker jag sköter sig och kör lugnt när de är på cykelbanan. Värre är det med mopedbilen jag möter ibland, som inte går fortare än att den faktiskt får köra på cykelbanan. I vintras gick det knappt att möta den på den plogade delen som fanns av hela GC-banan och kvinnan som körde saktade aldrig in för en sekund.
"Om särskild försiktighet iakttas får trehjuliga mopeder klass II föras på en cykelbana med ringa trafik och tillräcklig bredd."
#1105356
BennyL skrev:Mike, vad vinner Audin på att åka på cykelbanan?
(OBS, sätt dig in i en Audi-åkares ögon, inte lätt, jag vet, men...) 8)
Det finns tre olika parkeringsområden längs denna del av Valhallavägen. Det översta och det nedersta har bara en in/utfart, längst upp respektive längst ned. Antingen vill man komma ut på Valhallavägen eller så är det fullt i det område man befinner sig och man vill komma till nästa. Som bilist kan man få för sig att det finns en in/utfart även i den andra änden, men där är alltså en cykelbana.
När man upptäcker det kan man antingen vända eller "chansa" och köra på cykelbanan.

Sedan har vi kategorin som mycket väl vet hur det ligger till men ändå kör på cykelbanan. T.ex. när de skall byta från det ena området till det andra, exempelvis när det är fullt eller vid städdagar. FUG864 ovan (med vinterdäck mitt i sommaren) tillhör denna kategori.
#1112510
Den här tråden får mig att tänka på den här bilden!
cyclists.jpg
cyclists.jpg (79.59 KiB) Visad 740 gånger
:lol: :lol: :lol:
Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]